Duo sim van 2 verschillende providers?

Beste,

Geen probleem maar voor mij een raadsel. Welnu.

Morgen wordt mijn nummer van T-mobile naar Tele2 geporteerd. Ik heb mijn 'oude' T-mobile kaartje in mijn iPhone 5 zitten en dacht ik stop mijn nieuwe Tele2 kaartje in mijn oude iPhone zodat ik morgen ook na portering bereikbaar ben/blijf (portering vindt plaats om 9.00 uur en ik krijg mijn nano sim van Tele2 morgen of overmorgen met de post).

Wat blijkt nu: ik stop het nieuwe kaartje in de oude iPhone en er staat als provider T-mobile linksboven? Ik kan er ook gewoon mee bellen. De iPhone van mijn vriendin ziet geen enkel verschil, of ik nu bel met de T-mobile kaart of de Tele2 kaart...

Geen probleem uiteraard, na portering zal de T-mobile kaart niets meer doen, maar is toch gek dat ze nu allebei werken en allebei T-mobile als provider in de iPhone tonen?

Tot zover :-)

dus....

dus, tele2 gebruikt T-Mobile.... logisch dus...

nog dit, ik hoop niet dat je naar Tele2 ben overgestapt vanwege het slechte T-mobile netwerk..

Nee overgestapt vanwege kosten; nu 300 min en 500 mb voor 2 jaar a €42/mnd incl iphone 5...

Dus jullie zeggen dat je met een tele2 kaart linksboven tmobile hebt staan? Dat zou het verklaren idd. Ik vond het vreemd...

Je hebt inderdaad bij Tele2 linksboven in je scherm T-Mobile staan, omdat ze het netwerk van T-Mobile gebruiken. Er bestaat geen Tele2 netwerk.

[quote=JoopJoopJoop url=http://www.onemorething.nl/community/topic/duo-sim-van-2-verschillende-providers#post-2495489 time=1354569389]nog dit, ik hoop niet dat je naar Tele2 ben overgestapt vanwege het slechte T-mobile netwerk..[/quote]Ik heb hiervoor Vodafone gehad met héél slecht internet, nu T-Mobile en weinig problemen. Maar je hoort altijd hele uiteenlopende verhalen over provider netwerken.. geen enkele is perfect. Het verschilt ook per regio hoe goed een bepaalde verbinding is, en natuurlijk je toestel.

Niet "jullie" maar joopjoopjoop zegt dat, overigens reageert er verder niemand inhoudelijk hier.

Ben je ook eigenaar van de iPhone aan het eind van de rit? er zijn zeer onvoordelige lease constructies in omloop waar je nooit eigenaar word of nog eens flink moet bijbetalen na twee jaar...
Hoeveel je dan moet bijbetalen is niet te achterhalen, blijft een verassing voor over twee jaar.

[quote=JoopJoopJoop url=http://www.onemorething.nl/community/topic/duo-sim-van-2-verschillende-providers#post-2495616 time=1354609253]Niet "jullie" maar joopjoopjoop zegt dat, overigens reageert er verder niemand inhoudelijk hier.

Ben je ook eigenaar van de iPhone aan het eind van de rit? er zijn zeer onvoordelige lease constructies in omloop waar je nooit eigenaar word of nog eens flink moet bijbetalen na twee jaar...

Hoeveel je dan moet bijbetalen is niet te achterhalen, blijft een verassing voor over twee jaar.[/quote]Voor zover ik weet heeft Tele2 geen lease. Maar ik ben het met je eens, ik heb m'n iPhone 5 los gekocht met een Simonly abonnement omdat dat goedkoper was dan een lease. Dan mag ik de telefoon houden en betaal ik ook nog minder.

Ja sorry JIJ dus.

Gewoon in eigendom dus:
Tele2 24 mnd a €13,50: 300 min/sms en 500 mb
iPhone a €670,00 / 24 = €27,92/mnd
Totaal €41,42/mnd.

@Sander

T-Mobile heeft een slecht netwerk omdat ze op meer plaatsen geen of slecht bereik hebben dan de andere twee, 100% goede dekking heeft geen enkele provider.
Met T-mobile dus de grootste kans op geen/slecht bereik, dan kies je toch niet voor T-Mobile????

@sandertreur:
Het is wel anders dan voorheen dat ik met mijn tele2 kaartje al kan bellen met het te porteren nummer vóór portering toch?

Heb trouwens alle providers weleens gehad in het verleden en nooit echt klagen gehad...

[quote=SMac url=http://www.onemorething.nl/community/topic/duo-sim-van-2-verschillende-providers#post-2495620 time=1354609629]@sandertreur:

Het is wel anders dan voorheen dat ik met mijn tele2 kaartje al kan bellen met het te porteren nummer vóór portering toch?[/quote]Dat had ik niet.. vóór mijn portering kon hij niet eens verbinding maken met het netwerk omdat de kaart nog niet was geactiveerd.

[quote=JoopJoopJoop url=http://www.onemorething.nl/community/topic/duo-sim-van-2-verschillende-providers#post-2495619 time=1354609537]@Sander

T-Mobile heeft een slecht netwerk omdat ze op meer plaatsen geen of slecht bereik hebben dan de andere twee, 100% goede dekking heeft geen enkele provider.

Met T-mobile dus de grootste kans op geen/slecht bereik, dan kies je toch niet voor T-Mobile????[/quote]Ik was mijn twee jaar met het 'slechte' Vodafone netwerk zo zat dat ik daar sowieso niet naartoe wilde en Tele2 was aantrekkelijk geprijsd dus ben ik daar klant geworden voor 1 jaar. Dus als het niks is kan ik na een jaar nog switchen naar bijvoorbeeld KPN.

@Smac

Je hebt de telefoon dus gewoon los gekocht, lijkt mij de beste constructie.

Wens je veel geluk met het T-mobile netwerk bij Tele2, ik ben door schade en schande wijs geworden met T-Mob. Ze publiceerden gewoon "valse" dekkingskaartjes op de site.

Dank, heb het de afgelopen 4 jaar gehad en beviel mij prima...

[quote=JoopJoopJoop url=http://www.onemorething.nl/community/topic/duo-sim-van-2-verschillende-providers#post-2495619 time=1354609537]@Sander

Met T-mobile dus de grootste kans op geen/slecht bereik, dan kies je toch niet voor T-Mobile????[/quote]

Behalve als je in de Randstad woont, daar heb je nergens last van...

@MBpuser

volgens mij ligt Amsterdam toch echt in de Randstad..

Bespaar een hoop mensen in de randstad een berg ellende met T-mobile, laat ze geen risico nemen met het kiezen van T-Mobile, bovendien zijn ze op "iPhone" gebied inmiddels een van de duurste dus waarom zou uberhaupt voor T-Mobile kiezen?