Durf het bijna niet te vragen (dvdback-up)

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een PBG4 12" met superdrive, en wil er natuurlijk alles uit halen wat er uit te halen valt.. Probeerde een backup te maken, en na wat rondgekeken te hebben op deze site heb ik een aantal prog's gedownload, waaronder DVDbackup. Alleen hoe werkt het?? Heb nog gekeken op de site, dat je de dvd moet laten draaien en dan via "File" de dvd moet aanwijzen.. echter, zo ver kom ik niet.. als ik dubbelklik op het icoontje gebeurt er helemaal niets.. en in mijn dock zie ook niets actief. Ligt het aan mijn verleden met een dosbak?

Greetz,
BATTAL

Werkwijze:

2 - DVD Plaatsen
2 - DVDBackup starten
3 - DVD selecteren in finder en op DVDBackup slepen
4 - ‘Process Files’ klikken
5 - Bestemming kiezen
6 - klaar

Kun je niet gewoon de VIDEO_TS map kopieren naar de hd, en die op een nieuwe DVD branden? Of anders probeer eens ffmpegX, die kan naar verschillende formaten converteren.

O ja, niet stiekem voor vriendjes kopieren he :stuck_out_tongue:

[quote:9374bbe147="KarelWillem"]Werkwijze:

2 - DVD Plaatsen
2 - DVDBackup starten
5 - Bestemming kiezen
6 - klaar[/quote:9374bbe147]

hey Karel dank je ben hier ook is mee gaan stoeien, nooit eerder gedaan en dacht met de hulp van jou moet dat mij ook lukken :wink:

hij is nu bezig, maar zo te zien, krijg ik een bestand van 7.7 Gb hoe krijg ik dit nu op een dvd die maar 4.7 GB is?

zou je dit misschien ook even puntsgewijs willen uitleggen :innocent:
je zou me er erg blij mee maken 8)

thx en greetz

Uiteraard mogen andere ook reageren :wink: graag wel puntsgewijs/stapsgewijs.

als je bestand te groot is geworden voor een 4.7 schijf is er een handig programma:

dvd2oneX

dit verkleint je bestand en als je het door dit programmaatje gooit kun je met toast de hele bende branden. Is helaas niet gratis…

Sorry, dat had ik ook even moeten melden ja.

dvd2one is inderdaad het programma wat je ook nodig hebt.
Hiermee kun je je bestand verkleinen tot de 4.3 Gig die op een DVD past.
Je kunt hiermeem ook kiezen tussen talen, ondertitels wel of niet en zelfs twee dvd’s naar één dvd-r kopiëren. Een aanrader.

http://www.dvd2one.com

Na converteren door DVD2One (werkt ook heel simpel), moet je de ontstane VIDEO_TS map samen met een (lege, zelfgemaakte) AUDIO_TS map branden op een DVD (bijvoorbeeld in Toast, optie DVD-Rom).

Even ter aanvulling:

1. In de laatste versie van DVD2oneX maakt het progje zelf een map aan met daarin de VIDEO_TS map en een lege AUDIO_TS map.

2. Voordat je de te kopieren DVD naar DVD-backup sleept moet je de DVD even een stukje afspelen met de Apple dvd-speler. Doe je dat niet dan kun je soms een error verwachten. Heb je een DVD met een andere regiocode dan kun je ipv. de Apple dvd-speler het progje VLC gebruiken.

Haddock ik heb dit idd allemaal, was zo ver dat ik twee mappen had staan een TS-audio en TS-video maar hoe dan verder sorry ben een groentje in deze wereld kan iemand me ff verder helpen AUB.

Waar ik al vastloopt, ik wilde een concert-dvd testen maar zodra ik de TS-video map dan in dvd2OneX hebt komen er uiteindelijk 2 mappen.

Je kunt dan audio toevoegen of titels, maar wat moet ik daar toeveogen, maakt dit progje dan géén “copy” van je dvd die je via dvd-backup hebt bewerkt? wie kan mij in wat handige stappen precies uitleggen wat ik nu moet doen?

mijn eeuwige dank komt je uiteraard toe :innocent:

Panthertje,

Hier kun je mijn handleiding downloaden (pdf) die ik een tijdje terug voor iemand geschreven heb. Hierin heb ik grofweg beschreven hoe een DVD te kopieren via DVDbackup en dvd2oneX. Inmiddels is er een nieuwe versie uit van DVD2oneX die zelf de AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen aanmaakt maar dat wijst zich vanzelf. Bij de nieuwe versie kun je onder ‘join’ ook zelf nog vobsets toevoegen. Dat is makkelijk als je bijvoorbeeld enkele afleveringen van een tv-serie wilt samenvoegen.

succes.

[quote:ddfd867179="KarelWillem"]Werkwijze:

2 - DVD Plaatsen
2 - DVDBackup starten
5 - Bestemming kiezen
6 - klaar[/quote:ddfd867179]

Stap 2(de eerste ;-)) lukt me, de tweede ook wel denk ik, hoewel ik niets zie… maar bij stap drie maakt ie gewoon een snelkoppeling naar de dvd… ik doe wat fout, maar wat? Denk niet dat het aan het programma ligt, aangezien ik het gewoon van de officiele site heb afgehaald…

[quote:ddfd867179=“tijn22”]Kun je niet gewoon de VIDEO_TS map kopieren naar de hd, en die op een nieuwe DVD branden? Of anders probeer eens ffmpegX, die kan naar verschillende formaten converteren. [/quote:ddfd867179]

Werkt dat ook? Ik kan namelijk wel de hele dvd klikken en slepen naar mijn harde schijf…

Greetz,
BATTAL

hoi Haddock dank je wel, ja ik heb de versie 2.0 d8 ik net aangeschaft en ik kreeg idd 2 mappen tezien. ik ga ff kijken maar weet je toevallig of de info ook voor deze versie opgaat, weet niet voor welke je hem geschreven had destijds?

mocht het me niet lukken, zie je me wel weer :stuck_out_tongue:
laat sowieso wel ff weten of het gelukt is

greetz

Bij mij lukt het allemaal goed. DVD Backup en DVDtoOneX alleen de laatste stap lukt mij niet goed. Brand ik het bestand via Toast Titanium6 dan gaat het branden helemaal goed alleen is de hele menustructuur van de DVD verdwenen. Heb al diverse opties in Toast geprobeerd. Je kunt namelijk een optie aanvinken 'maak DVD menu' maar dan maakt hij een eigen Toast menuutje. Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen!

dear Haddock,

Heeft u wellicht al gejoind met DVD2OneX?
Ik heb 't geprobeerd de Matrix2-film en 1 extra van de 2e schijf kleiner te maken.
Toen kreeg ik dus dit:

• MATRIX_RELOADED_DISC_1: met de VIDEO_TS en AUDIO_TS van 3,6GB
  • en een losse VIDEO_TS map met de CHASE van 600 MB

En ik wil niet geloven dat als ik dit brand, ik de boel kan onderscheiden.
Heeft u advies o, cpt Haddock?