Duur ??

Misschien is ragtime-solo iets voor jou! Het is gratis en enorm veelzijdig. Ik heb het zelf nog niet erg veel gebruikt maar de eertse indruk is goed. Er zit zelfs een minicursus bij om het onder de knie te krijgen.

You don’t create text or tables; you create documents.
The result of your work is judged by the finished printed document. Reports, price lists, analyses and sales materials are more than simply text, spreadsheets and charts. It is the combination of all the elements, which transforms a text into a report and a table into an analysis that is ready for a presentation. Up to now, you haven’t used layout programs, because you couldn’t afford to do without spreadsheet calculations or text processing. Now you can give your work that final polish. With RagTime, you have a single convenient layout environment in which you can process text, tables, drawings, pictures and graphs. The intuitive user interface simplifies your quick access to all of RagTime’s functions.

http://www.ragtime-online.com/link.cgi?download_rts_program[i:ae1ab3e18c][/i:ae1ab3e18c][size=9:ae1ab3e18c][/size:ae1ab3e18c]

[quote:388258f48b="ParadoX"]Ja ik begrijp dus ook niet waarom een student officiele software nodig heeft.. [/quote:388258f48b]

Daarvoor zijn studenten-licenties uitgevonden.
Wie die zou moeten betalen? dat is iets anders (school, student, overheid)
Maar 1 ding is zeker ze moeten worden betaalt of je bent illegaal bezig en da is strafbaar.

Studenten moeten niet zeuren dat ze arm zijn. Ze hebben niet al het geld van de wereld maar het zijn ook geen bijstandsmoeders.

Als je werkelijk arm bent dan heb je geen computer, dan doe je alles in de bieb op de universiteit, alwaar je moet wachten op een vrije computerplek en mag hopen dat ie werkt.

Als je je werkelijk zorgen maakt over de prijzen van software waarom heb je dan al die tijd toen je nog geen student was al die games gekopieerd, en wil je nu opeens wel officiele licenties?

Colpo for president! :P

Voor de mensen die beweren dat Microsoft niet duur is moeten maar eens zoeken naar Antitrust en hier eens kijken.

http://www.tweakers.net/nieuws/32053

Studenten en thuisgebruikers raad ik toch aan Ragtime eens te proberen. Zie ook www.noadis.nl Het is erg sympathiek dat je dit programma gratis mag gebruiken als je er geen geld mee verdiend. het bezit ook over een aantal interessante opties zoals de combinatie van spreadsheet en teksverwerker in 1 applicatie, levende documenten en de mogelijkheid documenten te koppelen aan een filemaker database. Zelf heb ik het pas onlangs gedownload en even de starters cursus gedaan (leuk), maar ik ben zeker van plan de mogelijkheden verder te onderzoeken en eventueel toe te passen wanneer ik een eigen bedrijfje start. Dan moet ik natuurlijk wel betalen... :)