Duurt partitioneren in Leopard lang ?

Ik ben nu een extra partitie aan het aanmaken op mijn macbook pro. Ik heb er leopard op staan. Hij is echter al ruim een kwartier bezig en er gebeurt maar niks. Dat balkje onderin ( bij Partitie-indeling wijzigen ) is nog steeds blauw met wit. Zo golvend zeg maar. Ik hoor me hardeschijf ook niet ratelen.

Weet iemand of dit normaal is? en dat het zo lang moet duren

Duurt hoogstens 3 minuten.

?? Dat kan toch helemaal niet? Een extra partitie aanmaken op een HD waar het OS op is geinstalleerd.

Ik heb schijfhulpprogramma afgesloten en me mac opnieuw opgestart. Nu werkt alles weer goed :lol:

[quote:cf5808ec1e="iFredo"]?? Dat kan toch helemaal niet? Een extra partitie aanmaken op een HD waar het OS op is geinstalleerd.[/quote:cf5808ec1e]

In leopard kan dat voortaan

[quote:39d2d13226="iFredo"]?? Dat kan toch helemaal niet? Een extra partitie aanmaken op een HD waar het OS op is geinstalleerd.[/quote:39d2d13226]

Nu wel dus :wink: En het duurt slechts vier à vijf minuten bij mij, het verwijderen van een partitie gaat binnen een paar seconden!

Die nieuwe functionaliteit van het aanpassen van partities in schijfhulpprogramma zat ook in 10.4.9 en hoger, alleen moest je het toen via de terminal doen 8)

Duurt hooguit 4 minuten als je op het knopje hebt gedrukt. Bij mij duurde het onder 10.4.9 hooguit 15 seconden.

Het zal hooguit even kunnen duren als er data verplaatst moet worden, om de extra partitie te kunnen maken.