duurzaamheid Powerbook ?

Ik overweeg de aanschaf van een Powerbook, echter lees ik in de diverse forums regelmatig klachten over kapotte schermen. Ook zou de coating nogal makkelijk krassen. Zijn dit uitzonderingen of gebeurt dit zeer vaak ?

Aangezien de verwachting is dat er over enkele maanden een nieuw vormgegeven Powerbook zal uitkomen vraag ik mij af of het niet beter is hier nog op te wachten.

Graag advies aan een toekomstig Apple gebruiker.

Er zijn net nieuwe Powerbooks uitgekomen, het valt niet te verwachten dat er binnen afzienbare tijd weer een upgrade komt. Ik heb zelf het vorige model Powerbook. Het scherm is echt geweldig, hoge resolutie, helder en lekker breed. Ik heb 1 'deadpixel', maar dat vindt ik zelf geen probleem. Ik heb thuis ook een dual G4 staan, maar daar werk ik nu een stuk minder op. Ik koppel een extra scherm aan m'n powerbook en werk daar dan op. Ook met spellen is het huidige model weer een stuk beter, er zit een snellere grafische kaart in. De coating vertoont hier en daar wel wat krasjes maar als je dat echt een probleem vindt kan je daar verf voor krijgen. Al met al ben ik errug blij met m'n powerbook en ik kan 'm iedereen aanraden die het geld ervoor overheeft.

[quote:d309f4d339="Flipstra"]Er zijn net nieuwe Powerbooks uitgekomen, het valt niet te verwachten dat er binnen afzienbare tijd weer een upgrade komt. Ik heb zelf het vorige model Powerbook. Het scherm is echt geweldig, hoge resolutie, helder en lekker breed. Ik heb 1 'deadpixel', maar dat vindt ik zelf geen probleem. Ik heb thuis ook een dual G4 staan, maar daar werk ik nu een stuk minder op. Ik koppel een extra scherm aan m'n powerbook en werk daar dan op. Ook met spellen is het huidige model weer een stuk beter, er zit een snellere grafische kaart in. De coating vertoont hier en daar wel wat krasjes maar als je dat echt een probleem vindt kan je daar verf voor krijgen. Al met al ben ik errug blij met m'n powerbook en ik kan 'm iedereen aanraden die het geld ervoor overheeft.[/quote:d309f4d339] YEP...dit kan ik ook bevestigen, want ik heb er een sinds juli dit jaar (800 Mhz.) en gebruik deze eigelijk op dezelfde wijze zoals een extra beeldscherm en daarnaast geef ik bij klanten demo's (eventueel via 'n beamer) waarbij ik meestal een opmerking krijg over het mooie design van de laptop waarbij ik de gelegenheid aangrijp om hun met name aan te spreken over de kwaliteit binnenin (hardware en MacOSX) en dat de buitenkant mooi meegenomen is en het werken met Mac's al met al een heel stuk plezieriger en gebruiksvriendelijker is.

Groet…

He maurice hier ook geen problemen met mijn 800. Eigenlijk moet je gewoon altijd applecare bij je laptop kopen dan zit altijd goed met garanties en dergelijke. En of er echt een helemaal nieuwe PB uit komt lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik denk dat die pas komt als de PM over zijn naar een nieuwe processor en deze dan ook in de PB wordt gestopt en dit duurt nog wel dik een jaar.

De Powerbook is een prachtige machine, die best tegen een stootje kan. :D Als ik mijn Powerbookje (Vandaag exact een jaar oud ;-) naast de Dell van de baas leg, dan ziet die van mij er nog altijd beter en vooral STEVIGER uit, zeker het beeldscherm.

Toch zijn er, zeker na een jaar gebruik, dingen op aan te merken, maar dan hou ik in mijn achterhoofd dat het een gebruikersvoorwerp is.

1. Bij mij zit er in de behuizing boven de DVD-sleuf een scheurtje door het steunen van mijn pols.

2. De verf op de rand van de behuizing (de “creme”-kleurige) vertoont bellen en bladdert los, zeker op de plek waar mijn rechterpols op leunt. Dit schijnt zowel te wijten te zijn aan zuren uit de transpiratie als aan een electrolytisch-achtige reactie tussen de behuizing en de verf.

3. De behuizing krast vrij makkelijk. Maar daar is elke laptop gevoelig voor. Bij de Ti-book zie je het alleen wat meer dan bij een plastic behuizing…

4. De warmte zorgt ervoor dat er langs de achterkant van de behuizing best grote kieren ontstaan.

Let wel, dit is na een jaar intensief meeslepen en gamen.

Ik ben enorm trots op mijn Ti-bookie, zelfs al is hij ondertussen alweer 3de generatie… :smiley:

[quote:9e8496245f="Igor"]Eigenlijk moet je gewoon altijd applecare bij je laptop kopen dan zit altijd goed met garanties en dergelijke. [/quote:9e8496245f] Hmmm... ja, dat moet ik ook nog doen :idea: Maar dat kan nog binnen de normale garantietermijn van het eerste jaar.

MacFG: De problemen die jij omschrijft zijn volgens mij voor een groot deel al verholpen bij deze generatie machines. Mijn TiBook is es naar een reperateur geweest nadat ik er koffie op had gemorst. Die vertelde me dat deze generatie TiBooks echt op heel veel plekken verbeterd was: Scherm is een fractie dikker en dus steviger, cd-sleuf is steviger, sluitwerk is verbeterd (hij vertelde me dat als je de eerste generatie TiBooks een keer had geopend, het een stuk lastiger was om de case weer goed sluitend te maken). De kinderziektes zijn eruit so to speak. Met mijn TiBook is het trouwens goed afgelopen na de koffie... :mrgreen:

[quote:c9d2a8b4e3="Flipstra"]...sluitwerk is verbeterd (hij vertelde me dat als je de eerste generatie TiBooks een keer had geopend, het een stuk lastiger was om de case weer goed sluitend te maken). De kinderziektes zijn eruit so to speak.[/quote:c9d2a8b4e3] Dit stond ook in een test door MacFan bij de introductie van de TiBook-G4 in 2001.

Nou gelukkig, des te meer reden om voor een P-book te gaan!! Zeker als je het geld over hebt.

Zoals ik zeg, ondanks de kinderziektes en het feit dat hij eigenlijk al weer 3de generatie is, ben ik toch helemaal gek van m’n bookie!!

Gelukkig is het geen 1ste generatie :roll:

Ik heb een Powerbook 667 Mhz.. ben er zeer blij mee.. Ik was alleen niet blij dat naar 11 maanden veel gebruik de verf los ging zitten aan de rand.. wat heb ik gedaan.. ik heb apple gebeld deze vertelde mij dat ik de powerbook moest opsturen en dat ze dan ff zouden kijken of het onder garantie valt :)..

En ja hoor apple heeft de hele behuizing vernieuwt van mijn powerbook en deze ziet er weer helemaal als nieuw uit :wink: en dit alles onder garantie!!!

De Powerbook was 11!!! maanden gebruikt!! haha Top Apple !!!

Bedankt voor alle reacties. Vandaag hebben we de knoop doorgehakt en een powerbook aangeschaft !

[quote:3484df05fb="Maurice"]Bedankt voor alle reacties. Vandaag hebben we de knoop doorgehakt en een powerbook aangeschaft ![/quote:3484df05fb] PRIMA...en als je vragen hebt, gewoon hier deponeren en domme vragen bestaan niet :idea:

[quote:100503e09f="Maurice"]Bedankt voor alle reacties. Vandaag hebben we de knoop doorgehakt en een powerbook aangeschaft ![/quote:100503e09f]

Zoals je al weet, Maurice, doet dat me heel veel deugd :smiley:
Welcome to the club!

De hoeveelheid Windhoos Photoshoppers word steeds kleiner, haha. Heeft je vriendin ook een Macje?

Als je wilt, kan je ff bij me langs komen voor een snelle ‘crash-course’. Bel maar. Vind ik alleen maar leuk.

Ik heb hier echt dikke, dikke pret nu 8)

He Tiny,

Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb hem voor mijn vriendin gekocht.

Na de laatste cursus dag was ze zo enthousiast over al die mooie Macjes dat zij er ook een wilde.
Aangezien ze serieus aan de slag wil met PS leek mij een powerbook de beste keuze. Mijn 1 jaar oude Dell is nog prima ( dacht ik … )

De eerste paar uurtjes is het even wennen, maar eerlijk is eerlijk OSX is 100x leuker en fijner om mee te werken dan XP.
(Luxe-)Probleem is nu dat we er allebei 's avonds mee aan de slag willen en ik dus weer veroordeeld wordt tot mijn PC.

Ben benieuwd hoe lang ik het nog kan rekken voordat ik weer een ritje naar Uitgeest ga maken …

Koop je er toch gewoon nog eentje.....

:wink:

Zal vast niet lang meer duren :lol: :lol:

[quote:e24912ec12="Maurice"]He Tiny,

Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb hem voor mijn vriendin gekocht.

Na de laatste cursus dag was ze zo enthousiast over al die mooie Macjes dat zij er ook een wilde.
Aangezien ze serieus aan de slag wil met PS leek mij een powerbook de beste keuze. Mijn 1 jaar oude Dell is nog prima ( dacht ik … )

De eerste paar uurtjes is het even wennen, maar eerlijk is eerlijk OSX is 100x leuker en fijner om mee te werken dan XP.
(Luxe-)Probleem is nu dat we er allebei 's avonds mee aan de slag willen en ik dus weer veroordeeld wordt tot mijn PC.

Ben benieuwd hoe lang ik het nog kan rekken voordat ik weer een ritje naar Uitgeest ga maken …[/quote:e24912ec12]

Ik maak hier uit op dat je bij MacSupport bent geweest. Ik heb het hier in het forum al vaak gezegd: hele goede keuze.

Is er niet iemand te vinden die je Dell wil overnemen? Een del verandert toch vaak van eigenaar? :wink:

Maar ik denk dat ik je wel door heb, Maurice: jij wacht gewoon tot januari en koopt dan een PowerBook uit de nieuwe serie. Ik hoop nog steeds dat ze gaan komen…

Anyway, heel veel plezier ermee, voor zover je erachter mag :wink:

Tiny