DV-in aansluiten DVD-recorder?

Tot voor kort had ik een Philips DVDR75 via firewire aan mijn iMac G5. In iMovie "delen naar camera" en in FCP "print to tape" was geen probleem. De DVD recorder werd gezien als externe mini DV camera en DVD werd realtime gebrand. Nu is de DVDR75 kapot. Ik ben op zoek naar een nieuwe DVDrecorder die via DV-in de stream rechstreeks van de mac (iMovie/FCP) kan branden. Diverse geprobeerd, maar alle nieuwe modellen lijken een compuer aansluiting niet meer te accepteren. Wie weet een actuele DVD recorder die wel via DV-in meteen realtime een DVD brand.

Voordeel van deze methode is dat de MPEG2 conversie door de hardware wordt gedaan in de recorder en dus veel rendertijd bespaart wordt.

Wie weet welke DVD recorder wel via firewire vanuit iMovie en FCP aangestuurd wil worden?

is nog steeds te koop, of is het model ook te oud?.

http://www.kieskeurig.nl/kopen/9DD30F797E3E5A83C1256D34002F67D9.htm

misschien heb je hem nu voor weinig, kan natuurlijk nog geen DL lezen, zou een nadeel zijn
het allernieuwste model van Philps weer wel daarintegen, mooi ding. DVDR9000H

de meeste Pioneers (ik heb een Pioneer 433) accepteren de firewire uitgang van de Mac op hun DV ingang en kun je zo direct opnemen en de DV/DVD omzetting doen - werkt zeer goed ik dacht dat het bij de JVC's ook lukte maar bij Panasonic niet

Geen antwoord op jouw vraag, maar ik heb ook een Philips DVDR75 en die is al voor de 2e keer kapot. Garantie verlopen maar wel nog garantie op de vorige reparatie (zelfde probleem). Als ik hem terugkrijg van Philips ga ik hem onmiddellijk verkopen, voordat-ie voor een 3e keer kapot gaat. Ik heb inmiddels een externe DVD brander van LaCie gekocht, werkt veel comfortabeler i.s.m. iPhoto.

Je kunt je film ook (in delen) naar je camera terug exporteren en die weer aansluiten op je DVDrec.

Werk met een DVDRW. Demux het hele zooitje weer en maak er iets fantastisch van in DVD Studio Pro

ik zag in het krantje van de (lokale danwel) mediamarkt een dvd recorder staan van cyberhome als ik me niet vergis met dv-in en voor maar 111 euro. FCP compatibiliteit is een vraag natuurlijk :)