DV inladen op PB via externe schijf

Ik gebruik deze weken de harde schijf van m'n vriendin, een Lacie Porshe van 160 GB, om DV video op in te laden voor montage op mijn PB. Nu, via Final Cut Express kan ik zonder problemen capturen maar mijn PB harde schijf, maar wanneer ik hetzelfde probeer met de externe lacie, dan blijft FCE hangen op het bericht 'Allocating Disk Space' bij het capturevenster...

Ik heb dus in system settings de scratch disk mappen verzet naar de Lacie, soms eens op beide schijven, soms eens met de waveform cache etc op mijn PB schijf… niks helpt.

Ook raar, is dat wanneer ik FCE forceer stop heb gedaan, mijn scratch capture map op de lacie schijf vol zit met zgn. Final Cut Express-bestanden… soms wel tot 2GB. Ik gooi ze altijd weg.

Iemand? Dank u!

Heb je de "Ignore permissions on this volume" aangevinkt in de info-paneeltje van je LaCie volume? Gebruikt de LaCie HFS+ of FAT (de PC formaat)?

Dat hokje met 'ignore permissions...' zie ik nergens. De structuur van de schijf is FAT32.

Daar zou het aan kunnen liggen, bij fat 32 schijven op een mac is er een maximale bestandsgrootte, Ik heb hier ook even problemen mee gehad, zie deze topic:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=993994&highlight=fat#993994

[quote:846c4fe197="Mac_Laurens"]De structuur van de schijf is FAT32.[/quote:846c4fe197] Hiermee geef je toch zelf al de oorzaak van het probleem aan, lijkt mij... 8)

FAT 32 werkt niet met FCP.

Verder kan het zijn dat je LaCie inslaap valt (energy save mode) en dan bij capturen te laat opstart.

Noit capturen naar FAT32 schijfen.

[quote:b1e831d802="julik"]Noit capturen naar FAT32 schijfen.[/quote:b1e831d802] Ik capture naar een Lacie externe USB2 HD van 250GB die MS DOS FAT 32 geformatteerd is! Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk. (FCP5) Mijn gecapturede files zijn wel in stukjes gedeeld. Wat moet ik dan doen, als dit volgens jou niet mag?

Dank!

Dan zijn jouw DV clips nooit langer dan ± 10min.

[quote:890e1e52c6="Meneer Guggenheimer"]Dan zijn jouw DV clips nooit langer dan ± 10min.[/quote:890e1e52c6] Ja maar jij zei: [quote:890e1e52c6="Meneer Guggenheimer"]FAT 32 werkt niet met FCP. [/quote:890e1e52c6]

?

Ik heb het vroeger geprobeerd met FAT32 schijven en ik heb net zo'n probleem gehad die jij hebt (allocating disk space die nooit afgerond is). Ik weet gewoon dat het met HFS+ schijfen niet gebeurd, en soms gebeurd wel als permissions aan staan. Zelfde probleem had ik gezien bij meerdere medestudenten van mij die allemaal PCs hebben thuis en op hun FW-bakjes proberen te capturen. 20 keer op zijn minst.

In die gevallen probeer ik toch niet experimenteren en HFS+ schijven gebruiken bij montages. FAT32 heeft een 4gb datalimiet en niet de 2Gb. Enige wat jij nog kunt proberen is de capture file limit aanzetten in FCE en “Put hard disks to sleep” uitzetten in Energy Saver prefs. Jij kunt ook de nieuwste firmware proberen te vinden voor je LaCie, flashen en dan pas nog eens proberen maar ik weet gewoon dat als je HFS+ gaat gebruiken heb je het probleem [b:0b0da94812]niet meer.[/b:0b0da94812]

Dat is “the easy way” dus.