DV is 10 gigabite groot na omzetten

Hallo ik heb een transport stream (TS) opgenomen van Startrek vanavond, deze TS 2,07 gig groot. Nu heb ik ik dit omgezet naar DV met MPEG Streamclip 1.1 nu is deze totale map 10.51 gig groot De opname van deze uitzending duurt ongeveer 50 minuten en vlg de week komt het vervolg en dat zal dan ook wel 10 gig groot zijn hoe krijg ik dit allemaal op 1 DVD. Ben nu momenteel bezig met het importeren naar i movie daar haal ik dan nog de reclame er uit, zoveel gig krijg ik dan niet terug. wat doe ik hier verkeerd

Je doet niets verkeerd, en je hoeft je ook geen zorgen te maken. DV is gewoon enorm groot, omdat het geen enkele compressie gebruikt. Als je eenmaal alles in iMovie hebt staan, en het naar bijvoorbeeld iDVD stuurd, wordt het automatisch omgezet zodat het op een lege DVD past.

Kan die andere 10 gig van vlg week er dan nog wel bij en moet het beslist via IDVD kan het niet via toast bijv. en onder tussen mijn HD is bijna vol 3 gig over

Wat je ook kunt doen is het materiaal wat je nu hebt monteren zoals je het wilt hebben, en dan exporteren naar iets kleiners. Dat kun je dan volgende week net zo doen, en zodra je ze allebei klaar hebt kun je ze op een DVD branden, zowel met Toast als met iDVD.

Je zou beide afleveringen op 1 DVD moeten kunnen krijgen. iDVD kan tot 120 minuten DV-materiaal verwerken, dus dat moet geen probleem zijn. Wel kan de kwaliteit minder zijn dan je zou willen omdat iDVD gebruikt maakt van 1 setting met constante bitrate. Wil je een beter resultaat zul je DVD Studio Pro moeten gebruiken waarmee je zelf de variabele (!) bitrate kunt instellen. DVDSP geeft voor 2 uur film nog een behoorlijk resultaat. Via toast is ook een optie, maar ik weet niet goed welke compressie instellingen je daar kunt opgeven, heb er nooit op die manier mee gewerkt.

Chris

DV : 5min=1gb

[quote:84110c463d="unSOUND"]Je doet niets verkeerd, en je hoeft je ook geen zorgen te maken. DV is gewoon enorm groot[/quote:84110c463d]

Nou dat valt nog wel mee hoor qua grote: ter info uncompressed 10 bit YUV uncompressed SD video 4:2:2 is ± 27 MB per seconde. 10 bit RGB 4:4:4 uncompressed HD video is 290 MB per seconde.

Maar voor de thuisgebruiker is DV een groot bestands formaat met een data rate van 3.6 MB.

Zonder iemand te willen afblaffen trouwens
:innocent:

Fijn bedankt voor de info het bestand is momenteel in imovie 7.65 gig groot en wacht fijn op vlg week op Azati deel 2 van Enterprise en dan proberen hem te branden. Welk programma gaat het snelst weet iemand dat ik hoef eigenlijk geen menu structuur er in te hebben dus wil ik proberen hem in Toast 6 weg te branden. Maar welk van de 3 bestandje van i movie moet je dan gebruiken. MEDIA of MOV het PRIME bestand

DV is wel gecompresseerd , voor meer info , zie

http://graphics.csail.mit.edu/~tbuehler/video/dv.html

De grap is dat wat uit de satelliet komt MPEG2 is en wat er uiteindelijk op DVD komt ook MPEG2 is. De tussenstap naar DV is dus in principe overbodig als je software kan vinden om in de MPEG2 te knippen en rechtstreeks de MPEG2 op DVD te branden.

Zou er z'n programma zijn die MPG 2 kan verwerken fcp kan het niet aan ook imovie lukt het niet en verder zou ik het niet weten het signaal wat uit mijn sat reciever komt is een ts signaal dit zal dan waarschijnlijk wel een mpg2 zijn maar dat weet ik niet precies

[quote:9a80f3ba87]Zou er z'n programma zijn die MPG 2 kan verwerken[/quote:9a80f3ba87]

Het verschil tussen mpeg II en DV compressie, is dat bij DV elk frame op zichzelf staat, terwijl je bij mpeg II, steeds groepen van frames heb, die je niet los van elkaar kan bekijken (de GOP, Group of Pictures). Een mpeg II edit programma, kan dus nooit op elk gewenst punt een edit kunnen maken, want elke GOP moet intact blijven. Ik denk dat een dergelijk edit pakket simpelweg niet nuttig zou zijn, dus is het er dan ook niet.

Ik hoop dat dit verhaal wat duidelijkheid schept. Lees ook de link van luxxtek er op na als je meer details wilt weten.

[quote:cb72d7c746="Xanadu"]Een mpeg II edit programma, kan dus nooit op elk gewenst punt een edit kunnen maken, want elke GOP moet intact blijven. Ik denk dat een dergelijk edit pakket simpelweg niet nuttig zou zijn, dus is het er dan ook niet.[/quote:cb72d7c746]

Zo’n programma zou dus een stukje MPEG moeten decoderen en dan weer encoderen. Dat is natuurlijk onhandig, maar het alternatief is dat je de HELE stream decodeert en daarna weer encodeert. Zonde van de tijd, opslag en kwaliteitsverlies.

Het viel mij tegen dat ik met Quicktime Pro inderdaad niet in MPEG (1) video files kan knippen.

ff van dit draadje gebruik maken. Ik heb een vakantie filmpje van een uur in DV formaat. 12Gig (!) Welke instellingen moet ik gebruiken in Quicktime Pro om dat filmpje te verkleinen met het minste kwaliteits verlies? Ik heb het omgezet naar mp4, maar het beeld wordt dan heel 'gestreept'...

Wie heeft hier ervaring mee?