DV stream importeren in imovie

Ik heb een sony videocamera geleend met een fire wire uitgang en wil de beelden van 1 bandje naar omovie hebben (ibook 1Ghz 512mb intern). Dat lukt alleen maar eerst maakte hij fragmenten aan per keer dat je de opnameknop indrukt, nu niet meer.

Op mijn broer zijn ibook doet hij het wel goed dus het ligt niet aan de camera maar aan mijn ibook, ik heb er alleen niets op veranderd of ingesteld… heb alles doorzocht maar kan niks vinden… en lukt me niet om hem zo ver te krijgen dat hij er losse fragmenten van maakt…

Je schrijft een onduidelijk verhaal. Maar wat staat er opdat bandje dat je wilt importeren? Een reeds eerder gemonteerde film? Of eigen opnames, die nog nooit zijn bewerkt? Als je toevallig een film importeerd, Krijg je idd. 1 shot ofwel de hele film zonder clips binnen. Maar je eigen opnames (basismateriaal) komen netjes binnen in shots, zoals je zelf gefilmt hebt. Daar heb ik nog nooit iets voor hoeven instellen.

Ik heb nog even in de pref's gekeken,maar je kunt het gewoon aanvinken.

ik bedoeldat ik gewoon een bandje heb met opnames die ik wil importeren in losse fragmenten. het staat inderdaad aangevinkt in pref's maar hij doet het niet...:(