DVCPRO capturen in FCP

Avond allen!

Sindskort film ik op DVCPRO en ga nu voor het eerst de “oefen beelden” capturen in fcp. Ik heb de camera aangesloten via een Canopus ADVC-50 en heb beeld in FCP. Als ik de tape start en klik op capture now dan zegt hij na 6 seconden dat hij het einde van de tape heeft bereikt…

Heeft iemand een idee wat er mis gaat?

Details:

• iMac Core Duo
  • Panasonic AJ-D700E camera
  • Canopus avdc-50 converter
  • Final Cut Pro 5

Thanks alvast!

Eh... is het niet zo dat je dan van je camera moet afblijven en dat je alleen via FCP de opdracht aanklikt om te capturen?

Niet om het 1 of ander, maar ik neem aan dat de camera die je hebt, mits ik het model goed heb, in het bezit is van een DV out. Via een firewire kabel maak je verbinding met je camera en FCP. Via het log & capture scherm kan je of capture now doen of maak een batch capture list.

Je workflow die nu via de Canopus gaat is een beetje zonde van de kwaliteit van je camera. Dit levert heel veel verlies op. Sla de handleiding er even op na bij hoofdstuk “Log & Capture”.

Mocht je verder nog vragen hebben, mail me!

Cheers,
Mac

Dag mac!

Tof dat je even mee denkt…

Ik heb zeker geen Fire-wire uitgang op de camera. Het enige waar ik gebruik van kan maken is een BNC aansluiting die ik laat verlopen naar tulp.

Ik ben dus wel genoodzaakt de Canopus te gebruiken. Een alternatief is nog om hem via mijn XM-2 te capturen alleen dat geeft ook weer problemen…

Alvast bedankt!

Bjorn.

Dan zou je dus ook een MIglia moeten kunnen gebruiken.

Stel Device Control in op een Non-Controllable Device, anders zou FCP nog wel eens naar tijdcode op zoek willen gaan. Dit is in ieder geval aan de hand als ik via een Sony DV cameraatje analoge video probeer binnen te halen. En zorg dat de Capture Now limiet ruim genoeg is ingesteld. Wel nog steeds zonde om iets dat digitaal op een bandje staat via composiet video binnen te halen...

Thanks voor de reacties!

Ik ga zo even het e.e.a. uitproberen… Het is verder niet echt een must dat ik hier thuis kan inladen, ik kan ook gebruik maken van de montage kamer van ons project waar alles wel werkt alleen vind het wat relaxeder om thuis wat te doen…

Ik laat zo even weten of het gelukt is!