DVD afspelen op TV

Hallo

ik ben er in geslaagd mijn videofilmpjes te branden.Er staat op de DVD audio_ts en video_ts.Dit kan ik op de Mac via de DVD-player afspelen.Maar wat moet ik nu doen om het ook op de tv te kunnen afspelen??Met een ander programma bewerken of ligt het aan de DVD player die bij de TV staat???ALS dit zo mocht zijn,waaraan moet de DVD player bij de TV dan voldoen???
Alvast bedankt voor de moeite!!!

Het ligt misschien aan DVD- of DVD+ Er zijn twee formaten, en lang niet alle dvd spelers kunnen die twee formaten afspelen. Op je dvd schijfje staat er normaalgezien wel welk type het is. Kijk dan eens of je dvd speler ook dat type ondersteunt

Je hebt diverse soorten dvd-spelers. Er zijn er die helemaal niet overweg kunnen met zelf gebrande dvd's. Je hebt spelers die alleen dvd-r aankunnen, spelers die alleen dvd+r aan kunnen en spelers die bijvoorbeeld dvd+r en dvd+rw kunnen lezen.

Als je even in de handleiding van je dvd-speler kijkt is er wel te vinden welke formaten hij aan kan (of niet).

Ik denk niet dat er na het branden nog verschil is tussen - en +

Wel van belang is PAL of NTSC (de laatste wil niet altijd, en heb je hopelijk niet gemaakt)

DE_NAAM_VAN

Hoe de naam van je dvd (zoals hier boven) er uit ziet, doet er wel toe.

Zijn al verschillende posts over! Maar dit is hoe ik het doe: 1. DVD op je computer zetten met het programma MacTheRipper 2. Als je geen dual-layer brander hebt, de backup verkleinen met DVD2OneX 3. Dan branden met Toast, kies hiervoor het tabje Data en aan de linkerkant "mac & PC" 4. Zorg ervoor dat de naam met hoofdletters is geschreven. als spatie kun je het underscire-teken _ gebruiken 5. Zorg ervoor dat je naast de VIDEO_TS map ook een AUDIO_TS map heb staan. Deze is gewoon leeg als het goed is.

Succes ermee…

Volgens mij heeft roos het over eigen filmpjes. Die zullen wel op de computer staan en die moeten op een dvd'tje afspeelbaar zijn op de dvd-speler bij de tv. Als dat klopt lijkt me de oplossing van thomdebom een enorme omweg.

Filmpje via iMovie en iDVD branden moet gewoon werken. Doorgaans idd geen NTSC maar PAL. Speelt ie niet af, dan kan het zoals gezegd aan de dvd-speler liggen. Probeer hetzelfde schijfje eens bij bv de buren ofzo op een (aantal) willekeurige andere dvd-speler. Dat is een eenvoudige controle of het aan je speler ligt.