dvd automatisch laten afspelen

wanneer ik een dvd in mijn Powerbook G4 stop, verschijnt er een DVD-icoontje maar ik krijg hem niet aan de praat - moet ik ergens iets instellen? ik werk onder 10.3.9

Systeemvoorkeuren > Cd's en dvd's

systeemvoorkeuren> cd's en dvd's> wanneer u een video-dvd plaatst> open dvd speler

Onder de voorkeuren van de DVD speler kun je de DVD ook automatisch laten afspelen:

Bij openen DVD-speler: speel schijf af
Bij plaatsen DVD: Speel schijf af

[i:4678258b5e]open Dvd-speler[/i:4678258b5e] staat ingesteld - wanneer ik de DVD inschuif draait de speler een half minuutje maar dan valt die stil..

Ja, maar de voorkeuren van de DVD speler zelf bedoel ik eigenlijk.

Zodra je de DVD-speler geactiveerd hebt klik je onder het vetgedrukte woord “DVD-speler” op Voorkeuren en daar vink je: de tweede en derde hokjes aan.

Kijk ook eens naar de andere opties. Daar kun je alles vinden wat je nodig hebt voor het goed bekijken van een DVD.

Vooral goed lezen :lol:

sorry voor mijn gesukkel maar ik geraak niet bij de eigenlijke DVD-voorkeuren

Geen probleem:

Start de DVD-speler op (vanuit je applications folder)
Als de DVD speler opgestart is houd je de “appeltje” toets ingedrukt en typ je de komma:

,

Dan krijg je de voorkeuren er voor. Heb je die? :slight_smile:

ik denk het: nu krijg een lijstje met [i:1fc5332b6c]toon de onderdelen op bureaublad[/i:1fc5332b6c] en daaronder staat er Cd's, dvd's en iPods aangevinkt

Nee, fout... :?

Klik op je bureaublad. Open een nieuw venster (Appeltje N) en ga naar de applications folder.
dubbelklik daar op het DVD-speler icoon. Nu is de DVD-speler geopend.

Druk nu op appeltje ,

Dan krijg je de voorkeuren van de DVD-speler en daar gaat het om. :roll:

dennis bedankt voor je hulp - domme vraag van een beginnende macer: hoe geraak ik in die [i:929ef58b7f]applications folder[/i:929ef58b7f]

ookwel programma's genoemd

eigenaardig... ik zie geen DVD-icoon

je hebt toch dvd-speler? vaak is ie ook gewoon in je dock...... gevonden? programma's>dvd-speler

Klik op je bureaublad en houdt de Shift knop ingedrukt, typ nu de A in. Dan kom je in de betreffende map.

Daar moet DVD-speler / of DVD-player staan.

Zoniet, dan wordt het inderdaad iets moeilijker… :expressionless:

simpeler gezegd misschien; harde schijf>programma's>dvd-speler>dubbel klik Nu is je dvd-speler open en kijk je bovenin je scherm, daar zie je naast je appletje dan dvd-speler staan en als je daar klikt zie je een lijstje en ga je naar voorkeuren en vervolgens doe je wat dennis zegt............Bij openen DVD-speler: speel schijf af Bij plaatsen DVD: Speel schijf af lukt t zo?

[quote:2ef0215c00="Dennis Ikink"]Klik op je bureaublad en houdt de Shift knop ingedrukt, typ nu de A in. Dan kom je in de betreffende map.[/quote:2ef0215c00] Vergeet de command toets niet! dus <command-shift-A>

vreemd, ik vind hem nergens - wanneer ik via het systeemprofiel kijk dan zie ik hem onder Hardware (ATA -3-bus) staan: MATSHITADVD-ROM SR-8187

en als je nou bij in een finder window bovenin zoekt op dvd-speler, vind je dan wat? dus dubbelklik op je harde schijf en bovenin typen

dan krijg ik een blanco blad...