DVD branden algemeen - dvd branden met idvd

Hallo maccers

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben, ga ik de iMac 800 super drive kopen.
Maar nu lees ik in verschillende artikels, dat je eigen gebrande dvds niet in iedere dvd speler af kunt spelen, en als je ze af kunt spelen, dat de kwaliteit niet te vergelijken is met het orgineel, kan iemand mij zeggen of dit waarheid is??

Gezien ik een beginnende maccer bent, (uberhaupt beginnende computergebruiker, moet dus veel leren)
wil ik eerste instantie wat gaan copieren, bijv, of een filmpje van et internet halen en zelf op een dvdtje zetten, wat ik nu ook met mijn muziek doe, maar is dit wel haalbaar, en kan ik ze dan wel afspelen op mijn Phillips dvd speler, die overigens alle dvd moet kunnen spelen, zelfs zelfgemaakte volgens phillips, met cdtjes doet hij het perfect.

Wie kan mij hier iets over vertellen, uiteraard positieve en negatieve ervaringen, ben ik benieuwd naar.

alvast bedankt mijn appeltje Anja

een hele film bijvoorbeeld Divx is zulke slechte kwaliteit dat je ze beter niet kan omzetten naar DVD. dit kom't omdat je Dan eerst Divx moet omzetten naar DV Pal en dan in iDVD moet het weer in Mpeg twee omgezet worden reken uit je verlies van Kwaliteit. als je films wilt Rippen moet je ff wachten todat DVD spelers Mpeg4 zullen ondersteunen dit zal eind dit jaar, en begin volgend jaar standaard zijn. een beetje lullig voor de mensen die al een DVD speler hebben gekocht.

Hoi hoi bedankt voor je reactie, maar als ik dit goed begrijp, kan ik beter wachten met branden , en is het dus nu de vraag of mijn dvd speler (phillips) die Mpeg4 ondersteund, mocht dit niet het geval zijn, houdt dit dan in, dat ik mijn zelfgebrande dvd's niet kan afspelen met mijn dvd speler, of heb ik dit verkeerd??

alvast bedankt, en sorry voor de domme vragen misschien, maar het zegt mij allemaal niet zo gek veel.

Mijn appeltje Anja

Nee die philps DVD speler spelen nog geen Mpeg4 ik heb al 12 Mpeg 4 DVD spelers gezien op het  net en dit zijn niet de DivxMpeg4 maar quicktime mpeg 4 ik ga er eentje bestellen denk ik

Ook ik ben van plan de nieuwe Imac 800 (17 inch) te kopen. ALs ik jullie goed begrijp kan niet elke DVD-speler mijn zelf gebrande DVDtjes lezen? Is er ergens een lijst te downloaden van compatible players ofzo? Kan ik het nazoeken in de handleiding van de speler? Em waar moet ik dan naar zoeken? Ik hoopte eigenlijk dat ik zelf mijn eigen filmpjes kon bekijken via mijn eigen DVD player :(

Hoi Marco

dat dacht ik ook, heb al een dvd speler aangeschaft maar blijkt dat het niet op iedere speler zo werkt.

Nu moet ik wel bekennen, dat de reactie van onze beruchtte ringenoldus niet al te serieus genomen moet worden misschien dat er andere lden hier zijn, die ons meer kunnen vertellen over dit probleem.

Mocht het allemaal wel kloppen, heb ik dus wel spijt dat ik de dvd speler gekocht hebt, ik heb een phillips dacht 722 , volgens de verkoper bij Staffhorst, zou deze dvd speler alles kunnen spelen, maar nogmaals als de eerdere berichten hier kloppen, gaat dat dus niet op.

mijn appeltje

Gelijk heb je mijn appeltje. Ringenoldus kunnen we beter maar negeren, geloof ik. Hij liep verderop ook alweer te zieken. (Is reeds verwijderd geloof ik.  Nou ja, ik ga de Imac zowieso kopen, dus ik zie het wel. Het zou wel een enorm pluspunt zijn. Ik was zelfs al op zoek naar voordelige lege DVD schijfjes. (Er zit nogal wat verschil in prijs en capaciteit). Hoe lang zou de DVD brander erover doen om 1 dvdtje te branden? Zou het net zo werken als met de eerste cdbranders? Alleen is dit niet 650 mb. Kon wel eens heel lang duren...Ik weet het niet. :(

Hoi Mmmarco (nu maar volluit  :D )

Leuk dat je ook de iMac koopt, die ik krijg, althans moet hm wel betalen , maar komt eind van de week of volgende week. (wordt nl geinstalleerd met mijn airport vandaar)

Volgens zeggen duurt het branden van DVD wel wat langer, maar hoelang ik me er bij voor moet stellen, ik durf het niet te zeggen, ben ook wel benieuwd. Trouwens ben ook heel benieuwd, of ik strkas mijn eigen DVDtjes kan bekijken via mijn Phillips DVD speler??
Dan kan ik nl mijn digitale foto's via mijn eigen tv bekijken, dat lijkt me helemaal top.

ben benieuwd, wanneer jij hem aanschaf, en wat je eerste bevindingen zijn, met je nieuwe mac??
Zou leuk vinden om te vernemen.

groetjes en droomse alvast van je macje, dat doe ik ook hahaha

mijn appeltje

[quote:post_uid0="Mmmarco"]Gelijk heb je mijn appeltje. Ringenoldus kunnen we beter maar negeren, geloof ik. Hij liep verderop ook alweer te zieken. (Is reeds verwijderd geloof ik. Nou ja, ik ga de Imac zowieso kopen, dus ik zie het wel. Het zou wel een enorm pluspunt zijn. Ik was zelfs al op zoek naar voordelige lege DVD schijfjes. (Er zit nogal wat verschil in prijs en capaciteit). Hoe lang zou de DVD brander erover doen om 1 dvdtje te branden? Zou het net zo werken als met de eerste cdbranders? Alleen is dit niet 650 mb. Kon wel eens heel lang duren...Ik weet het niet. :([/quote:post_uid0] ring is inderdaad weg :)

Hij sputtert nog wel eens wat maar dat is met één druk op de knop ook weg…

Als jullie goedkope DVD's zoeken, kan je eens kijken bij Opus.

Ik heb zelf geen DVD brander maar ik las dat ze goedkoop zijn.

Suc6

Hoi Tiny

Ik ga zeker ff kijken bij Opus, je hoort nog wel , althans leest nog wel of het wat is, de goedkope dvdtjes van hun. Zal het ook Mmmarco ff doorgeven, die was er ook naar opzoek.

Maar nu ik het toch weet, ga ik ook wel ff kijken

thx mijn appeltje

Dat is nog eens een tip! Die DVD's zijn praktisch gratis.

"Blank DVD-R 4.7Gb 25-pack spindel voor 40 euro" dat komt neer op 1,60 euro p/stuk. En dat terwijl ze bij macwarehouse per 5 voor 26 euro de deur uit gaan. (5,2 euro p/stuk).

Bedankt mijn appel'tje en Tiny. Oh ja Mijn Appeltje: Als je Imac binnen is, post je dan je ervaringen? Ik ben benieuwd hoe apple 'm verpakt heeft! Foto?

Hoi MmMarco

dat doe ik zeker, ik wijzig zelfs, mijn ibookje trots in mijn iMacje, jammer dat je ze niet beide kan tonen in je profiel  :p had wel leuk geweest haha

Nou niets te danken, ben zelf ook blij als ik tips krijg en zoals gezegd, ik heb de tip ook weer van Tiny gekregen, dus mijn dank is vooral aan hem gericht.

Maar marco begrijp ik hier uit dat jij hem voorlopig nog niet koopt?
O ja en ga jij voor de 17 of 15 inch?? ik voor de 17 inch en laat er gelijk wat geheugen bij prikken, want die 256 is wel wat krap aan.

mijn appeltje

Ik moet even wachten op m'n overuren-uitbetaling. Maar ik wacht zowieso op de jaguar-versie na de zomer.

Had nl net 4 weken geleden OSX gekocht en toen ik terugkwam van vakantie begreep ik van allerlei 'tumult' op internet dat je 10.2 niet gewoon via software-update kunt doen, maar het hele systeem opnieuw moet aanschaffen. (Zonder zelfs een upgrade-mogelijkheid). En ik ben wel mac-gek, maar Apple 2 keer betalen voor OSX doe ik liever niet.  ;)

Ik ga voor de 17". Kost wel wat meer maar ik weet van mezelf dat ik anders volgend jaar baal van m'n 15" beeldscherm. Ik 'gooi' er het liefst zoveel mogelijk geheugen in. (Kan ook PCgeheugen want is goedkoper). 500 is minimum las ik ergens in een forum. Bij geheugen is het altijd: The more the merrier! :slight_smile:

Mochten jullie een losse pioneer A-04 aanschaffen: Als je een Powermac G4 hebt: bouw hem dan in. Het omwisselen van de pioneer met de bestaande DVD-Rom drive kost hooguit 10 minuten. Check wel even op hij op MASTER staat. Wil je hem in een extern firewire kastje bouwen, bedenk dan wel dat de brander NIET door iDVD2 wordt gezien! Je kunt dan alleen DVD's maken via het prachtige, maar dure DVD studio Pro 1.5. Zie ook mijn andere post over dvd's branden.

We hebben geloof ik geen keuze bij de imac.

Eeeehhhmmm, Als die dvdbrander in de nieuwe i-mac niet echt bruikbaar is voor het branden van films, waar is ie dan (behalve het opslaan van bestanden op DVD ipv cd) nog meer goed voor? Anders gezegd, wat kan ik er dan mee? Is het dan niet meer dan een verbeterde cdbrander?

Greetz, Firefly

Je moet wel goed lezen... Ik heb het over een EXTERNE dvd brander. Die kan niet door iDVD gezien worden. De iMac FP met dvd brander (= superdrive = pioneer A-04)werkt UITERAARD wel goed samen met alle programma's. Evenals een losse dvd brander die intern in een Powermac G4 gezet wordt. Bij een oude iMac zul je de brander extern-via firewire-moeten aansluiten en DAN kun je iDVD niet gebruiken.

Allemaal leuk Steve, maar je hebt het over iets anders dan ik. Ik wil helemaal geen externe DVD brander, of software-dingen.. Ik heb het over de (on)mogelijkheden van de DVD brander in de nieuwe Imac ;)

Mijn vraag blijft: Wat kan ik met een DVD brander als ik mijn zelf gebrande DVD's niet op m'n DVD speler thuis kan bekijken? Is het dan alleen leuk voor grote bestanden? Groot gemis, lijkt me ???

[quote:post_uid14="Firefly"]Allemaal leuk Steve, maar je hebt het over iets anders dan ik. Ik wil helemaal geen externe DVD brander, of software-dingen.. Ik heb het over de (on)mogelijkheden van de DVD brander in de nieuwe Imac ;)

Mijn vraag blijft: Wat kan ik met een DVD brander als ik mijn zelf gebrande DVD's niet op m'n DVD speler thuis kan bekijken? Is het dan alleen leuk voor grote bestanden? Groot gemis, lijkt me ???[/quote:post_uid14]
Hoi FireFly

Helemaal mee eens, ik begin me nu zo langzamerhand ook we af te vragen , wat kan ik met de DVD -brander, of moet ik zeggen 'speler' ???

misschien dat er nog iemand hier binnen het forum wel weet wat we er mee kunnen, en wat we er eventueel NIET mee kunnen

mijn appeltje

Ikzelf heb alleen Powermacs, maar een vriend van me heeft een iMac met superdrive. Deze brand echt prima dvd-video. Alle tot nu toe gebrande dvd's spelen prima op verschillende - redelijk recente - standalone players. (sony, pioneer, jvc) Dit in tegenstelling tot het dvd+rw formaat. Veel minder standalone players kunnen dvd+rw afspelen. Een paar kanttekeningen voor succesvol branden: Koop wel merk dvd's. Ikzelf heb erg goede ervaringen met verbatim, pioneer en maxwell. De goedkope bulk dvd's kunnen prima via toast op single speed gebruikt worden voor data. Maar niet voor video. Onder OSX is genoeg RAM echt wezenlijk. Minimaal 320 MB. En zorg voor niet al te veel neventaken tijdens het branden. (b.v. netwerkverkeer) Wil je een lijst met compatibele dvd players, kijk dan even bij [url=http://www.apple.com/dvd/compatibility/]http://www.apple.com/dvd/compatibility/[/url]