DVD branden duurt zeer lang

Wanneer ik een dvd wil branden (4,2 GB) open ik dus finder. Ik selecteer wat ik wil branden en sleep dat dan naar het schijfje van mijn dvd...

Dan begint de finder mijn files te kopieren naar die dvd (dit is nog niet branden, hij kopieert alleen de files zogezegd naar die dvd)

Dat duurt bijna drie kwartier!!!
waarom moet dat zolang duren?? en wat doet de finder eigelijk, als hij het nog niet brandt, waar slaat hij die gegevens dan op? en kan dat niet sneller??? En wat is het punt van een superdrive te hebben, die zeer snel brandt, waar het zolang duurt om dat branden voor te bereiden???

Ik heb een ibook G4 1,2 Ghz 512 ram…

groeten

Ja, dat branden via de finder is but. Hij kopieert alle bestanden naar een tijdelijke map en brand die dan. Duurt inderdaad veel te lang.

Oplossing: Toast of een ander brandprogramma.

Zelf gebruik ik Discribe:
http://www.charismac.com/discribe/
Iets goedkoper.
Ze hebben een 5x gratis branden demo.

Ja, en waarom duurt het in Toast ook een eeuwigheid? Ik heb een 8-speed brander, maar het lijkt niets uit te maken of je 4x, 8x of 'best' kiest, het duurt altijd bijna een half uur. Op een G5 dual 2.5.

Ik brand hier een data-DVDtje in ruim een kwartier, Discribe, 4speed, zonder controle (dat scheelt dan de helft).

? ik brand een volle DVD in 6 minuten (met Toast)? OK, wel met een 16x speed brander... 8) Drag en drop naar Toast gaat zonder vertraging, ik denk dat Toast voor data DVDs anders werkt mbt Temp bestanden dan branden via Finder.

Dit soort dingen gebeurt in het algemeen trouwens ook wel eens als je cpu bewust of onbewust een netwerkschijf/folder zoekt tijdens het aanmaken van bestanden…