ik heb een g4 met os10.4.3.
een extrene lacie drive en een grote stapel verknoeide dvd's
als laatste heb ik gecertificeerde discs van de apple store gebruikt maar wordt steedts geconfronteerd met
the drive report an error
sense key=illegal request
sense code 0x21 0x02
buffer underrun
weet iemand wat dat betekent en vooral wat kan ik er tegen doen?
gr joop
[quote:2681abe707="joopve"]
buffer underrun
wat kan ik er tegen doen?[/quote:2681abe707]
Lagere brandsnelheid instellen?
Ik heb het wel eens als ik een muziekcd (voor mezelf in de auto :innocent: ) kopiëer. De originele zit dan in de Mac, branden op externe FireWire brander. Als de brandsnelheid te hoog is krijg ik dezelfde melding. Als ik lager ga zitten (desnoods 2x of 1x speed) geen probleem meer.
Misschien geldt dit voor je dvd's ook. Succes.
ik heb de ervaring met toast 6 en een later ingebouwde interne pioneer 105 brander dat ik de brandsnelheid op "best" moet instellen. Als ik 1x, 2x instel mislukken de schijfjes altijd. Raar maar waar!
ik had hetzelfde probleem, en het bleek inderdaad aan toast te liggen, die de bufferunderrun van mijn huidige pioneer A07 niet ondersteunde, nieuwe versie van toast erop en het probleem was opgelost!
het is mogelijk dat je een echte bufferunderrun hebt, maar volgens mij lijkt dat meer op een probleem met het "merk" van schijfjes
-welke brander zir er in je Lacie ? (kun je zien in Toast)
-welke DVD-R schijven gebruik je ?
probleem opgelost!!!
ik heb gedacht over buffer overflow....het moet een buffer zijn waar de gegevens die naar de dvd gaan tijdelijk worden opgeslagen,die buffer heeft een limiet.
als de stroom gegevens naar de brander op de een of andere manier vertaagd zou worden loopt die buffer vol.
wat heb ik gedaan.
ik had meer devices aan mijn firewire , een harde schijf en eye tv,
ik heb de andere de3vices verwijderd en heb ook bij enrgie het uitzetten van externe uitgezet
en het werkt nu!!!!!!!!!!