dvd branden in toast

Hallo,

na tips op dit forum heb ik gisteren dvdbackup en dvd2one gedownload. Als test heb ik geprobeerd mijn dvd van the Matrix te copieren. Backup gaat goed. Vervolgens haal ik hem door dvd2one en krijg ik maar iets van 5 files, waarschijnlijk omdat het de demo is.

Als ik deze bestanden echter naar Toast sleep krijg ik tijdens het branden meerdere foutmeldingen. Wat doe ik fout… :frowning:

Ik kan de bestanden in toast alleen als data branden, is er misschien een update van toast waar speciale dvd optie bijzit. Maakt het voor een test iets uit of je op een dvd of een gewone cd-r brandt. Het bestand is toch niet zo groot…

Alvast bedankt

Als je in Toast voor DVD gekozen hebt maakt je daar twee lege mappen aan met de naam AUDIO_TS en een map met de naam VIDEO_TS (let op de namen in hoofdletters). In de map VIDEO_TS plaats je de bestanden die door dvd2one gemaakt zijn, o.a. de VOB- en IFO-files. Brand nu de dvd en voila.

Succes

Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik voor dvd kiesen in toast?

De opties zijn alleen data, audio, en video. Bij video gaat het alleen over vcd en dergelijke. De bestanden van de dvd herkent hij niet. Moet ik een nieuwere versie van toast downloaden.

Ik heb mijn aai-macje pas een week dus ik dacht dat het de laatste versie van toast was…

[quote:d3b6d22140="soeperfriek"] Vervolgens haal ik hem door dvd2one en krijg ik maar iets van 5 files, waarschijnlijk omdat het de demo is.

Als ik deze bestanden echter naar Toast sleep krijg ik tijdens het branden meerdere foutmeldingen. Wat doe ik fout… :frowning:

Ik kan de bestanden in toast alleen als data branden, is er misschien een update van toast waar speciale dvd optie bijzit. Maakt het voor een test iets uit of je op een dvd of een gewone cd-r brandt. Het bestand is toch niet zo groot…

Alvast bedankt[/quote:d3b6d22140]
LET HIER EVEN OP:

• Make sure that the files are in a VIDEO_TS directory.
• Make sure that the disk name, directory name and file names are in CAPITALS.
• Add an empty AUDIO_TS directory for more settop DVD player compatability.

Gooi vervolgens die twee mappen (VIDEO_TS en AUDIO_TS) op Toast en selecteer daar (als je Toast Titanium hebt) onder het kopje ‘Other’ DVD.

Branden, klaar.

Bedankt voor de tips!

Ik ga het vanavond meteen proberen. DVD2one kost iets van 50 euri’s dus toch wel handig om zeker te weten dat het werkt…

[quote:f0ee558796="soeperfriek"]Bedankt voor de tips!

Ik ga het vanavond meteen proberen. DVD2one kost iets van 50 euri’s dus toch wel handig om zeker te weten dat het werkt…[/quote:f0ee558796]
Geloof me maar, het werkt echt super!

DVD2One is die 50 euro zeker waard.

Je hebt natuurlijk wel Toast 5.2 nodig...

Een tijdje geleden heb ik voor iemand een handleiding geschreven over hoe dvd’s te kopieren met DVDbackup en dvd2one. Als je wilt kan ik je die handleiding mailen.

Let er wel op dat DVD2one een JDN score van 2 haalt. Ik vind dit zichtbaar, echter de meeste mensen niet.

[quote:647819bb76="Ganymedus"]Let er wel op dat DVD2one een JDN score van 2 haalt. Ik vind dit zichtbaar, echter de meeste mensen niet.[/quote:647819bb76]

Wat is een JDN score? En is er een ander programma dat het beter doet?

Indien ik via DVD2one alleen de film kopieer zonder menu en extra’s zie ik nauwelijks kwaliteitsverschil met het origineel. Of de film moet langer dan twee uur duren, dan merk je wel iets aan verlies. Maar echt storend is het dan ook nog niet.

JDN score, JDNmetrix-IQ is een kwaliteitsindex. Dit is een applicatie van Sarnoff, hiermee wordt het verschil tussen een origineel en een kopie gemeten. Hoe hoger de score, hoe slechter de kopie.

DVD2one heeft beduidend een probleem om de quantisering te aansturen. Instellen op een vaste waarde verbeterd dit aanzienlijk. Je raakt dan dat strobo effect in je kopie kwijt. Ik vind persoonlijk instantcopy voor de beste resultaten zorgen, maar dat is giga traag, met een dvd ben je bijna een hele dag bezig om te kopieren, ook omdat deze gedraaid dient te worden onder vpc. :cry:

oeps JND waarde :wink: ik had de letters door elkaar gehusseld.

Net Weerneembare Verschil, alleen dan in het engels :innocent:

Het branden met toast leverde bij mij ook aardig wat problemen: buffer underrun (3 apple-dvd-r's weg :-(). Buffer-underrun-protection aangezet, zoveel mogelijk cache-ram, en zoveel mogelijk andere programma's quiten deden de job. Mischien iets teveel, maar de 1e zelfgebakken dvd was een feit.

toast 5.2.1, LCD Imac 800

Ik heb geen enkel probleem met Toast, ook niet met versie 6, maar ik brand wel alles op enkelvoudige snelheid. Op dubbele snelheid gaat het mis. Dus gewoon geduld hebben (muziek luisteren bijvoorbeeld) en je mac lekker laten branden. Duurt ongeveer 50 minuten.

[quote:766950fd7b="hansbeen"]Buffer-underrun-protection aangezet,[/quote:766950fd7b]

Heb Toast 5.1.1.

Toch nu al twee dvd’s verknalt. :cry: Map is nu 4.3 GB.
Audio en video map aangemaakt alles gedaan zoals beschreven.
Maar… hoe zet ik ‘Buffer-underrun-protection’ aan???