dvd branden met MacBookPro faalt

Weet niet of het een systeembug is maar dvd branden op mijn 15" MacBookPro onder 10.4.6 lukt voor geen meter. Zowel met de systeemapplicatie als met toast geeft ie een error. In Toast: Meduim Error sense code = 0x73, 0x0,4 en in OSX 'er heeft zich een onverwachte fout voor gedaan (foutcode 0x8002006D). Hij heeft het slecht 1x gedaan met -R schijfje paar weken terug maar denk dat dit voor een systeem upgrade is geweest. CD branden is geen probleem. Iemand het ervaring mee? :(

O jee, ik heb exact hetzelfde probleem... Misschien ligt het aan de gebruikte DVDR's?

Ik heb op mijn PowerBook exact hetzelfde probleem, superirritant! Ook eerst 2 DVD's verknoeit (na een dik uur op de codec gewacht te hebben). Toen een nieuwe DVD gekocht van een ander merk, die deed het wel, maar vervolgens heb ik een ander filmpje gecodeerd en daar kreeg ik dezelfde foutmelding als eerder met het eerste merk.

Volgens mij ligt het dus niet aan de DVD, maar aan Toast…
Ik weet ook niet zeker of mijn manier van aanpak het handigst werkt hoor… ik heb een FCP movie gemaakt, en die sleep ik in Toast (complete film, niet het FCP document uiteraard), gewoon op de DVD-tab en dan is het wachten…
Moet ik misschien eerst een gecodeerde Quicktime film maken ofzo? Iemand een oplossing?

Ik probeer nu Toast 7.0.2 te installeren, misschien dat dit werkt...

Ik heb het probleem ook op een iMac G4 met OS X 10.4.6.

Ik heb verschillende merken DVD-RW en DVD-R geprobeerd. Iedere keer krijg ik overigens een andere foutmelding. Ook het wissen van DVD-RWs werkt niet. Na het wissen is of de DVD-RW onbruikbaar geworden of alle data op de DVD-RW is nog steeds leesbaar.

Ik heb het sterke vermoeden dat het sinds een OS-update is. Ik vermoed sinds 10.4.6 maar dat weet ik niet zeker.

Erg irritant. Ik kan niet meer back-uppen en ook geen DVDs meer branden in iDVD.

Het branden en wissen van CD-R(W) gaat zonder problemen.

ligt niet aan de software in mijn geval. Toast 7 geeft ook een fout zowel asl rechtstreeks uit de finder. PRAM zappen help ook niet. Ik gebruik dvd's -R van een spindle waarvan de eerste 2 ooit foutloos gebrand zijn, dus aan de schijfjes ligt het niet. Het zal wachten zijn op 10.4.7 ergens deze maand denk ik. tenminste... ik hoop dat het een system bug is dan maar.

na het lezen van jullie berichten maar even gekeken of het branden van DVD's nog lukte.

Bij mij lukte alles nog zoals het hoort ook met 10.4.6. Ik gebruik overigens wel DVD+R en DVD+RW maar neem aan dat dit niet het probleem zal zijn.

Verder gebruik ik versie 7.0 van Toast

Ik heb ook dit probleem gehad met toast 6. Na de upgrade naar toast 7, waarna nog een kleine systeemupdate volge, ging het weer. Ik denk dat de firmware van de nieuwste drives in die update zijn verwerkt.

Ik heb het eigenlijk alleen geprobeerd een video-DVD te maken, weet niet of een data-DVD wel lukt. Verder heb ik momenteel Toast 6.0... maar misschien dat een upgrade dan help, kost alleen weer een hoop geld.

Hier hetzelfde probleem met een MacBook Pro. Zeker weten dat Toast 7 helpt?

Hier hetzelfde probleem met een Macbook. Misschien ligt het aan het feit dat Toast nog alleen voor de PowerPC is?

Ik ben ook overgestapt op DiscBlaze. Die is inmiddels als Universal Binary te verkrijgen. Nadeel van het pakket is wel dat er (nog) geen goede manier is om video-dvd's mee te branden. Branden van data, DVD's en iso's gaat gewoon goed op de MBP.

Ik heb het ook op mijn powerbook met philips dvd-rw. Altijd goed voor een leuke scheldpartij aangezien die "superdrive" van mijn powerbook al zo razendsnel is... ahum

Heb net een dvd- en een dvd + gebrand. Het branden lukt, ik kan de schijven afspelen om m'n home dvdspeler maar niet op m'n intel Imac waar ik ze op gebrand heb.

Daar krijg içk de foutmelding: “ondersteunde schijf niet beschikbaar” Dit voor beide schijven… grr.

op mij macbook pro lukt het enkel met dvd +R van het merk Verbatim. Verder constateer ik dat mijn cd lezer beter, en het branden sneller gaat op mijn pc van de witte producten, die ondertussen 4 jaar oud is dan op mijn macboocpro. Zeker als er een beetje krassen op zijn leest hij hem helemaal niet op mijn Macpro, wel op mijn PC. Iemand enig idee of ik iets aan de instellingen kan veranderen?

Zelfde probleem hier... Goedkope DVD's (platinum) van de markt werkten niet en een ander merk werkte wel (sentinel). Ook goedkope discs trouwens... Op een ander forum zag ik trouwens dat het een medium error is, dus dat het ligt aan het medium dat je gebruikt.