DVD branden op CD: mogelijk?

Dit is misschien wel een hele domme vraag maar ik stel 'em toch maar: is het mogelijk om DVD te branden op CD-R? Of is de structuur van een cd gewoon anders dan van een dvd? Ik heb namelijk in DVD Studio Pro een dvd gemaakt die kwa bestandsgrootte groot genoeg is om op een CD-R te passen. Het is de bedoeling dat ik 'em op een gewone dvd speler kan afspelen..

Dit is misschien ook een dom antwoord , maar wat ik in zo.n geval zou doen is het bestand van de dvd slepen naar het bureaublad en daarna dat bestand op je cd-r zetten, De echte deskundigen zullen ongetwijfeld een beter advies hebben!

Misschien dat je het kan proberen met een CD rewritable, mocht het niet werken, dan heb je toch niks verloren aan cd's en kan je het altijd nog op een DVD zetten...

je krijgt een video die langzamer afspleelt.

Ik had een tijdje terug een filmpje van een paar minuten, en daar een dvd-tje van gemaakt. iso was ongeveer 600Mb.
Eens op een cd-r gebrand, speelde wel af maar traag.

er zijn nog wel wat mogelijkheden, je kunt het bestand opslaan/branden in Quicktime-formaat en je je zou er ook er ook een VideoCD of SuperVideoCD van kunnen maken

een dvd met menu en zo op een cd branden kan zonder probleem op de apple word hij dan ook gewoon gezien als dvd en werkt gewoon

tot dat je hem in een ander aperaat stopt
ik heb twee verschillende merken dvd spelers in de huiskamer
en die snappen er helemaal niks van na een minuut hard na denken spugen ze hem alebij weer uit

dus als back up op een cd branden is geen probleem
maar als je hem als dvd wil gebruiken moet je ook een dvd branden

dvds zijn nu niet zo duur meer ik heb dit een jaar of twee geleden al eens uit gezocht toen de dvds nog boven de 5 euro kosten maar nu kost een printbare dvd 50 eurocent
dus is het verschil niet meer zo hoog dus brand ik nu alles op dvd

wat ik al zij ik heb dit een heletijd geleden uitgeprobeerd
het kan zijn dat er iets veranderd is in het comprimeeren en opslaan
door apple in hun software dus mischien kan het nu wel

Zo zet ik data dvd's om in data cd 's met schijf hulpprogramma nieuw schijfkopie van (apparaat) van de dvd maken master dvd/cd dan schijf bestand branden ook vanuit schijfhulp programma werkt prima mits het past op een cd. Je zou het moeten proberen met een video dvd , in principe kan het dus. maar zo met video nog niet geprobeerd.

Ik ben in het gelukkige bezit van een cheape stand-alone speler die het wel degelijk zonder problemen doet. :D Leve de Mediamarkt, met spelers van € 40,- :D

Ik heb het ook wel eens geprobeerd met een programma van een paar minuten, dat liep dus mis. Als je van te voren niet weet op wat voor speler de schijf wordt gedraaid kun je maar beter op zeker spelen en een paar kwartjes meer uitgeven.

Dit kan zeker en vast. Op Windows niveau heb ik verschillende miniDVD gemaakt. Doe maar eens een google op miniDVD en je vind vast en zeker genoeg informatie. Vroeger was dit meer bekend onder de term cDVD.

Let er wel op…mini is echt wel mini. Als je de kwaliteit en de volledige structuur van een DVD wilt behouden dan kan je maar zo’n 15 minuten film plaatsen op je miniDVD.

Ook nog eens opletten dat de meeste DVD spelers geen raad weten met dit schijfje. Meestal bekijkt een DVD speler naar de aard van het schijfje. Als dit een DVD schijf is dan veronderstelt hij dat het een film is. Als de schijf een CD is dan verwacht hij MP3, jpeg, (S)VCD,… maar geen DVD formaat. Dus dit kan wel eens tot wat problemen leiden.

Billy

Ik zou hem gewoon op een dvd branden, ook al past ie op een CD. Voor de kosten hoef je het niet te laten, voor maximale compatibiliteit en afspeelbaarheid is het eigenlijk ook de enige keuze.