Wat ik niet helemaal snap Peter is dat jij kennelijk al veel van mijn stukjes hebt gelezen de afgelopen tijd. En nu vandaag ineens op het videoforum verschijnt met een eerste post. Niet om een vraag te stellen, maar om een uitspraak over -RW branden (een beleidsbeslissing van Apple) te betwisten. Als je hier al een tijdje rondloopt, waarom dan nu een nieuwe naam met een eerste post? Kom je hier soms liever anoniem? Ik probeer echt iedereen gelijk te behandelen. Ook al is dat soms een beetje moeilijk.
Apple heeft niet toevallig voor DVD-R alleen gekozen. Ook daar heb ik stukjes over geschreven. Het is al JAREN mogelijk om m.b.v. hacks en truukjes, naar DVD-RW te branden. Ook vanuit Apple programma’s.
Dat wil echter niet zeggen dat een Apple computer vanuit de doos en vanuit elk programma zo maar naar DVD-RW kan branden. Want dat zou een verandering van beleid nodig maken. Dat is bij Panther gekomen.
Apple heeft ook nooit beweerd dat er geen -RW gebrand kon worden.
Als je mijn link leest zul je zien dat het branden naar -RW heel goed mogelijk is volgens Apple zelf.
Ze hebben slechts het -RW branden vanuit hun EIGEN programma’s moeilijk gemaakt.
Ik hoop dat je, mocht je hier op OSX.nl nog meer posts plaatsen, je realiseert dat dit soort posts niemand helpt. Er komen hier vragen als: Ik wilde met mijn computer vanuit iDVD naar een -RW branden en dat lukt niet. Wat moet ik doen? Deze vraag is wereldwijd de afgelopen jaren VELE DUIZENDEN keren gesteld en daar is ook geduldig DUIZENDEN keren hetzelfde op geantwoord. Namelijk: eerst even een -R, dan pas een -RW en het lukt. Want op zich brand die superdrive prima naar DVD-RW! Met jouw verhaal help je dus niemand. Je veroorzaakt slechts verwarring.