DVD branden op iMac G4: lukt niet!

Ik heb een iMac G4 800 Superdrive en wil graag een iMovie-filmpje op een DVD branden. De DVD die ik heb: TDK DVD+R 4.7 GB.

Eerst probeerde ik vanuit iDVD, gewoon op ‘brand’ geklikt. Ik dacht dat het gelukt was en deed de DVD in een andere Mac om 'm te bekijken - eerst lang gewacht en toen spuugde de iMac 'm weer uit.
Daarna geprobeerd via Toast een Quicktime film erop te zetten - ook zonder succes (de iMac spuugde hem weer uit).

Ik begin er zelf aan de twijfelen of mijn iMac SuperDrive is… Heeft iemand tips/een oplossing?

Klik linksboven op het appeltje en dan op "Over Deze Mac" in dat schermpje kan je klikken op "Meer Info" Dan opent Systeemprofiel, daar kan je bij "Disc Burning" (of misschien heet het anders in het Nederlands) kijken wat je brander kan. Misschien ondersteunt hij alleen DVD-R ipv DVD+R schijfjes...

als je mac geen superdrive heeft dan geeft hij dat wel aan zodra je vanuit idvd gaat branden, je kunt trouwens vanuit idvd alleen DVD-R branden, +R werkt niet tot versie 5. vanuit toast mag het niks uitmaken, + of - R.

het kan ook zijn dat je brander vies is of zelfs defect…

als het een orginele Apple superdrive is dan zou ik hem eerts een reinigen met een spreciale cd, als het een later ingebouwde is dan kan het zijn dat je het programma “Patchburn” even moet installeren.

http://www.patchburn.de/

die zorgt voor ondersteuning van andere branders.

succes!

De SuperDrive in de iMac G4 800 accepteert alleen DVD-R!!! Geen + dus.

Okey, nu snap ik het :D Ik zal morgen eens een DVD-R gaan kopen en het nogmaals proberen! Bedankt jongens :)

Ik deed net een Sony DVD-R erin en ja hoor: "u hebt een lege dvd geplaatst." Bedankt :)

Ik had ook nog een vraag over het filmpje. Het is namelijk het handigst als dit Quicktime is, maar hoe brand ik het dan op de DVD? Gewoon via Toast, en welke instellingen zijn dan het best? (Ja, dit is de allereerste DVD die ik brand in mijn leventje :innocent:)

Mmmm............... nogal even geleden dat ik met iMovie werkte, maar als het filmpje in iMovie staat kan je op het iDVD-symbool (rechtsonder het scherm als ik me goed herinner) klikken en de film wordt geimporteerd in iDVD. Het is dan een Quicktime film geworden. Vervolgens branden.

Zoiets denk ik. :apple:

Maar misschien kan iemand het veel handiger uitleggen.

Nee volgens mij kan dat niet. Volgens mij is het zo dat als je op dat iDVD icoontje drukt dat hij automatisch geconverteerd wordt naar QT. Maar dat weet ik niet zeker...