dvd+ branden op powerbook

hoi

ik heb wel gezocht maar kan toch niet echt goed antwoord krijgen:
is het mogelijk om met powerbook 17’ dvd+ dvd’s te branden?

Als er een -/+ brander inzit kan het alleen via Toast of een ander niet Apple programma . Apple sofware zoals iTunes, iMovie etc ondersteunt alleen DVD-R(W).

Ga naar de Terminal en tik in: [code:1:efd93bf4bb]drutil info[/code:1:efd93bf4bb] [quote:efd93bf4bb]Welcome to Darwin! ...$ drutil info Vendor Product Rev MATSHITA DVD-R UJ-825 DAM5

Interconnect: ATAPI
SupportLevel: Apple Shipping
Cache: 2048k
CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO[/quote:efd93bf4bb]

Dit is wat ik te zien krijg. Dus ook DVD+R bij mijn Powerbook 17" 1,5Ghz!

PowerBook 17" 1,33GhZ.

Vendor Product Rev
MATSHITA DVD-R UJ-816 DXJ3

DVD-Write: -R, -RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO

geen DVD + dus.

:cry:

dit is wat ik te zien krijg:

Vendor Product Rev
MATSHITA DVD-R UJ-815 DWDB

DVD-Write: -R, -RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO

geen dvd+ dus helaas,

is het niet raar dat er dus tussen verschillende machines verschil zit?

misschien een heel erg domme vraag, maar kun je zo’n brander mbv firmware bv toch geschikt maken voor dvd+ ?

Die Matshita UJ 815 die jij in je PowerBook hebt zitten is een oudere drive die alleen DVD-RAM en DVD-RW kan branden. Als het goed is kan hij niet sneller branden dan op 2 keer. De nieuwe PowerBooks hebben de Matshita UJ 825 aan boord en die kan wel + branden al is dat op slechts 2 keer. Als je echt plus wilt branden kun je het beste een externe kopen en aansluiten. Met Toast zal het dan geen probleem zijn zoals je weet. Met die oudere UJ 815 zal dat helaas niet gaan omdat hij het domweg niet ondersteunt. Veel succes.

ok

heel erg bedankt voor de info!

...geen DVD+R misschien...

…maar wel DVD-RAM zo te horen, en da’s eigenlijk veel interessanter :

DVD-RAM kan je namelijk ‘als een harde schijf’ beschrijven (zonder problemen bestanden bijplaatsen, aanpassen en verwijderen op elk gewenst moement dus)

…dat is toch veel interessanter dan DVD+R ??

Succes !!
Toon.B

weet iemand of je de combo drive in je pb kunt vervangen? heb nu nog een sh*ty 8x drive

Die drives zijn los te krijgen. Slot loading drives van Pioneer (=Matshita). :lol: 8)

weet je waar ik goedkoop een dvd writer voor mijn pb kan krijgen dan :D

Zoek eens rond op ebay: [url=http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=171&item=5105471907&rd=1]Hier[/url] bijvoorbeeld. €214,-