DVD branden: traag-trager-traagst !

Goeie morgen, Het past eigenlijk allemaal in hetzelfde plaatje:

Ik heb hier de laatste dagen een aantal draadjes geplaatst omdat ik sterk de indruk had dat mijn G4 ( 533 Mhz- 1Gb RAM) steeds trager ging werken. Tot nu toe geen oplossing gevonden.

Nu weer dit: een DVD-RW branden ( met Toast) duurt nu ongeveer een uur ???

Dat is toch abnormaal langzaam ? Akkoord, mijn internal DVD ( Pioneer ) is maar een 2-speed, maar toch…

Ik krijg er zowaar maagpijn van.

:oops: :oops: :oops: :cry: :cry: :cry: :cry:

Volgens mij brand ie een -RW altijd op 1 x speed.

Probeer dit programma anders een, toast heeft dat probleem bij mij ook wel eens.

http://www.macupdate.com/info.php/id/7502

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Is er dan een verschil in snelheid tussen het branden van een RW en een gewone R ?

[quote:79e636460d="tridee"] Is er dan een verschil in snelheid tussen het branden van een RW en een gewone R ?[/quote:79e636460d] Bij mij wel. Ik heb een 4x speed brander, maar een RW branden doet ie bij mij maar op 1x.

Zal wel aan brandermerk/type liggen. Heb vannacht een DVD+RW gebakken, die voor 50% volmet een QT-film kwam. Full quality natuurlijk. Encoderen van 6,2 GB materiaal duurt wel 3 uur, terwijlhet bakken zelf dan in 15 - 20 min. ging. Stelde zichzelf automatisch in op 2-speed. Je kunt dus snelheid winnen als je een "zwaardere" machine hebt. Dit gebeurde dus op mijn G4/500 Pismo, die overigens niet zo heel veel langzamer is dan de QS867 voor mijn gevoel. De QS zal van een snellere Pioneer brander worden voorzien, maar ik ga hem zeker ook qua cpu upgraden.

Het scheelt per merk op welke snelheid je kunt branden, maar het is voor een 2xDVD brander heel normaal dat hij een RW op 1 speed brandt. Als je het sneller wil zal je dus een ander brander moeten aanschaffen Toast geeft overigens aan op welke snelheid een bepaald type DVD gebrand kan worden. Ik heb het ook wel andersom meegemaakt dat op de DVD+R stond dat hij geschikt was voor 4x, maar dat Toast aangaf dat hij hem op 6x kon branden

+RW -RW .... Ik dacht dat alleen -RW ondersteund werd door Apple ??