DVD branden vanuit iDVD loopt vast

Ik heb mijn VHS-recorder aangesloten via een Canopus ADVC-50 kaart en via iMovie een TV-uitzending opgenomen. Vervolgens heb ik daar vanuit een iDVD-project gemaakt. Tot daar gaat het allemaal goed (al wil iDVD moeilijk opstarten vanuit iMovie; eerst iDVD opstarten gaat noemenswaardig sneller). Als ik het project vervolgens op DVD wil branden gaat het goed tot 'Stadium 3: Onderdeel Coderen'. Dan probeert de brander de schijf te beschrijven en volgens mij lukt dat niet. Na een paar uur (!) krijg ik de foutmelding:'[b:470a33fbcc]Er hebben zich fouten voorgedaan tijdens het brandproces.[/b:470a33fbcc] De fout #-2147352542 is gerapporteerd...'

Wat is hier mis? Ik heb het meerdere malen geprobeerd. Ik werk met de meest recente versies van iDVD en iMovie.

Apple G4 QS 800, waarbij de dv-data op een tweede HD staat
Zelf gemonteerde Pioneer DVR-105 (gelijk aan DVR-A05, maar dan als bulk)
Mac OS-X2.1.6

Heb je al een lagere snelheid geprobeerd.?Ik merk steeds meer dat dvd branden een gevoelig klusje is :roll:

[quote:02b7f0b5c0="Torz"]Heb je al een lagere snelheid geprobeerd.?Ik merk steeds meer dat dvd branden een gevoelig klusje is :roll:[/quote:02b7f0b5c0]

Kun je dat ergens instellen in iDVD? Ik heb er wel even naar gezocht, maar kon geen keuzemogelijkheid vinden. Het lijkt er overigens op dat de schijf onbereikbaar is. Hij is al een keer eerder gebruikt en gewist door Toast Titanium 521.

Google gaf o.a. deze [url=http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t157779.html]link [/url]

Lijkt mij te maken te hebben met ofwel tè dicht bij maximum capaciteit van disc, of met ‘minder goede’ media.

succes ermee

Ik word er echt niet goed van!

Tot aan stadium 3 gaat het prima, maar dan blijft de aftelklok hangen en gebeurt en zo’n twee uur lang niks, en dan die foutmelding. Annuleren tussentijds wordt niet op gereageerd. En na OK na de foutmelding krijg je de dvd-lade niet meer open. Het lijkt wel of de Mac de verbinding verliest met de interne Pioneer 105 drive.

Is iDVD 301 niet compatibel met deze drive?? Ik heb hem zelf geïnstalleerd en hij werkt perfect met Toast.

Ik had overigens iMovie 3 al en heb later iDVD3 geïnstalleerd. Als iDVD niet is opgestart en ik doe dat vanuit iMovie dan krijg ik alleen de wachtmelding en gebeurt er verder niks. Als ik eerst iDVD opstart en dan vanuit iMovie naar iDVD ga, gaat het ineens. Maar dan blijft die dus hangen…

Wie weet raad? Ik heb ooit iets gelezen op firmware-update, door de drive even in een pc te zetten en via windows de drive te updaten. Zal dat helpen. Of ligt het gewoon aan iDVD? iMovie en iDVD tegelijk opnieuw installeren misschien? Er moet toch een oplossing zijn!

Ik hoor het graag.

Als ik door de Help-functie ga van iDVD wordt er alleen gesproken over DVD-R, maar niet over DVD-RW. Ik heb het tot nu toe geprobeerd met 2 DVD-RW (het ging om een TV-uitzending die ik in de huiskamer wil bekijken, maar die ik niet wil bewaren).

Kan het zijn dat iDVD niet werkt met rewritebles?

Laat eerst alle MPEG-2 data doorrekenen. Kijk bij status. Geef dan pas brandopdracht. Zet ELKE vorm van slapen uit. Dus ook het slapen van de schijf. Gooi voorkeuren iDVD weg. Haal Diskwarrior eens over de schijf. Bouw permissies opnieuw op. Reset PRAM of NVRAM. (NVRAM is uitgebreider) Geen enkel Apple programma werkt officieel met DVD-RW. Alleen -R. Via toast wel mogelijk.[/code]

Steve, wat is NVRAM?? en wat doet het meer dan PRAM. Ik heb er nog nooit van gehoord. :? :roll:

Leek als reden even dat het ging om RW, maar bij Maxell DVD-R hetzelfde probleem.

Hij blijft nu halverweg hangen bij

[b:f7b523a33a]Stadium 3: Onderdeel coderen…[/b:f7b523a33a]
Resterende tijd: ongeveer 103 minuten

Overigens ging hij even in de sluimerstand.

Ik zal Steve zijn advies even verwerken. Kijken of het dan wel gaat.

[quote:b33a568bb0="Steve's lovechild"]Laat eerst alle MPEG-2 data doorrekenen. Kijk bij status. Geef dan pas brandopdracht. Zet ELKE vorm van slapen uit. Dus ook het slapen van de schijf. Gooi voorkeuren iDVD weg. Haal Diskwarrior eens over de schijf. Bouw permissies opnieuw op. Reset PRAM of NVRAM. (NVRAM is uitgebreider) Geen enkel Apple programma werkt officieel met DVD-RW. Alleen -R. Via toast wel mogelijk.[/code][/quote:b33a568bb0]

Hoe kun je de MPEG2 data laten doorrekenen, zonder dat je op ‘Brand’ drukt? Alleen de sluimer-functie uitzetten heeft geen resultaat gehad.

En wat zijn permissies en PRAM of NVRAM??

Wat doet diskwarrior?

Kun je een iMovie-project, nadat je een selectie hebt gemaakt, die door Toast laten branden??

Kun je vanuit iDVD ook een VIDEO_TS map laten schrijven, zonder dat die een dvd brandt?

Als je nu eerst eens normaal REAGEERT op diverse posts van mij ben ik wellicht in de stemming om verdere aandacht aan je problemen te geven. Anders niet. Ook met de laatste post van mij over branden van -RW in iDVD, krijg ik geen enkele reactie van je. Dan is de lol er voor mij HELEMAAL AF! http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=9597 http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8982 We hebben reeds eerder een aanvaring gehad omdat je niet op een normale manier reageert. Aan jou de keuze. Ik zit niet te wachten op ondankbare typjes die niets van zich laten horen!!! Misschien dat anderen wel antwoorden blijven geven zonder respons. Maar ik niet. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken. Buiten dit forum wordt mijn inbreng uitermate goed beloond. Ik zit dus absoluut niet te wachten op vragen van je. En lees eens wat andere antwoorden. Dat scheelt vragen. Want ze zijn allemaal al beantwoord. Lees eens "hoe stel ik het beste een vraag op dit forum" SLC

Misschien iets voor[url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=9347] De MacOSX.nl etiquette [/url] Een bedankje is een respect tonen.

[quote:fdbeb99f11="Steve's lovechild"]We hebben reeds eerder een aanvaring gehad omdat je niet op een normale manier reageert.[/quote:fdbeb99f11]

Ehm, ik moet me hier eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar ik meende me dat “voorval” nog wel te herinneren, maar dat was volgens mij iemand anders. Correct me if I’m wrong. Het was even zoeken, maar bedoel jij dit bericht niet? Zo niet, sorry dat ik me erin meng. :stuck_out_tongue:

iRuben, ik doel op het volgende: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=99536&highlight=#99536 Ik heb het verder laten rusten, want mensen kunnen veranderen. Overigens kan iedere gebruiker of moderator zijn mening geven. Dat heeft Torz in bovenstaande topic ook gedaan.

[quote:87417d0835="Steve's lovechild"]iRuben, ik doel op het volgende: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=99536&highlight=#99536 Ik heb het verder laten rusten, want mensen kunnen veranderen. Overigens kan iedere gebruiker of moderator zijn mening geven. Dat heeft Torz in bovenstaande topic ook gedaan.[/quote:87417d0835]

Wat wil je hier nou mee zeggen?! Ik vind je verwijten grote onzin en nu wederom voel ik een ondertoon, dat jij hier de lakens uitdeelt. Je hebt vragen beantwoord, waar ik wat mee heb gedaan, maar het heeft nog niet geresulteerd in een oplossing. Maar ik heb ook andere bezigheden en zit niet 24 uur, 7 dagen per week achter de mac. En ik vergeet wel eens waar ik de vraag had gesteld. Waarom moet ik later daar dan weer op terug komen? Wordt de sfeer hier door jou bepaald?? En als dat niet is zoals jij dat wenst, moet IK me dan aanpassen? Ook in de links die jij hebt aangegeven, zie ik geen enkel argument. Anderszijds een dankwoord mijnerzijds was op zijn plaats geweest. Stuur anders eens een PM en licht je standpunt toe, want -nogmaals- ik erken je verwijten niet.

En wat betreft etiquetten: waar ben ik over de schreef gegaan en motiveer dat eens!

Ik heb een dergelijke sfeer zoals hier in geen enkel ander forum meegemaakt. Hoewel er hier eigenlijk niks mis mee is, maar op iedere leek wordt op deze manier gereageerd (altijd door dezelfden).

Dankbaarheid tonen en elkaar helpen zijn toch een normale vorm van beleefdheid?? Zeker als er "experts" als STC hun kennis willen delen!!!

Steve er zijn voldoende mensen in dit forum die dat waarderen (en hopelijk ook uitspreken)

Hans

[quote:527fdfdece="Hans Flick"]Dankbaarheid tonen en elkaar helpen zijn toch een normale vorm van beleefdheid?? Zeker als er "experts" als STC hun kennis willen delen!!!

Steve er zijn voldoende mensen in dit forum die dat waarderen (en hopelijk ook uitspreken)

Hans[/quote:527fdfdece]

Waar ontbreekt mijn respect? Tekort aan dankbaarheid wellicht, maar tot op heden heeft hij me nog niet uit de brand geholpen (wat ik overigens niet wijt aan zijn kennis, want ik zie dat hij er bijzonder veel van weet). Mocht advies hebben geleid tot resultaat, dan ben ik een ieder dankbaar die de oplossing aandraagt. Maar ik snap de aanvallen niet.

Het is ook niet als aanval bedoeld, maar meer als een wenk om met elkaar de meerwaarde van dit forum te benutten en te waarderen door van elkaar te leren.

[quote:7d1469bbb5="Hans Flick"]Het is ook niet als aanval bedoeld, maar meer als een wenk om met elkaar de meerwaarde van dit forum te benutten en te waarderen door van elkaar te leren.[/quote:7d1469bbb5]

Ik kan mij niet herinneren ergens een rotopmerking gemaakt te hebben richting Steve. Andersom daarentegen… Afijn, ik denk niet dat dit forum bedoeld is voor dergelijke discussies. Ik beleef dagelijks plezier aan mijn mac, en sinds mijn Canopus-kaart en DVD-brander is er heel veel nieuw voor me. En daar is m.i. dit forum voor bedoeld. Ik besef dat Steve een waardevolle bijdrage levert aan dit forum, maar hij moet ook beseffen dat een ieder op een eigen wijze reageert. Als alles werkt zoals je wilt, omdat je er verstand van hebt, is het makkelijk de anderen voor wie het allemaal abrakadabra is, af te kafferen met ‘Kijk verder’ of wat dan ook.