DVD branden.

Ok, ik ga dus gisteren DVD kopen om dit eens uit te proberen, en wat gebeurd er ?

Op mijn powerbook worden de dvd niet herkent en worden uitgespuugd, echter op mijn iMac gaat het wel. En er zit in allebei echt een dvd brander in.

Hoe kan dit nu ?

Dank :finderoud:

FF zoekfunctie gebruiken.

http://forum.macosx.nl/search.php?mode=results

+ of - ?

Op mijn doosje staat dvd + r

[quote:eef9f49f1f="Macosx"]Op mijn doosje staat dvd + r[/quote:eef9f49f1f] En om maar een voor de hand liggende vraag te stellen: Zijn het allebei + branders? In mijn appletjes zitten alleen - branders. Of eigenlijk, in mijn 17" 1GHz iMac zit een sony +/- brander, die door mijn appletje alleen als - drive gebruikt kan worden. Heeft iets te maken met de eerdere keuze van Apple voor de - standaard, die betere resultaten met dvd speler zou opleveren. Ach ja...

waterman

edit: typo

In allebei zit een superdrive en op allebei heb ik een dvd gebrand. Alleen de dvd's die ik j.l. zaterdag kocht worden niet herkend in mijn Powerbook maar wel door mijn iMac.

:finderoud:

Dan heb je idd een miskoop gedaan. Alles in Apple standaard ingebouwde dvd branders branden alleen - DVD. Dus in de toekomst opletten dat er een - teken voor staat als DVD of een _DVD-RW (herschrijfbaar) In de meeste externe branders kan je alle formaten aan.

[quote:7305399b93="digitalguru"]Dan heb je idd een miskoop gedaan. Alles in Apple standaard ingebouwde dvd branders branden alleen - DVD. Dus in de toekomst opletten dat er een - teken voor staat als DVD of een _DVD-RW (herschrijfbaar) In de meeste externe branders kan je alle formaten aan.[/quote:7305399b93]

Hmmm… ik denk dat je een miskoop bedoelt met de DVD, en niet met de Mac’s, toch?

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn iMac en 12" Powerbook!

waterman

Nee, het klopt niet echt, ik vertel toch dat de dvd die de powerbook uitspuugd, wel brand in de iMac het was de zelfde dvd. Blijft toch wel vreemd dat ik de dvd dus wel op de iMac kan gebruiken :sealed:

Apple heeft standaard - branders. Heb zelf een externe brander die wel + brand maar dan kan ik ze weer niet lezen om mijn andere mac, lastig. MIN is altijd goed. Bewaar de + wel voor mp3tjes ofzo, die kan ik op mijn dvd speler afspelen.

Nou het gekke is nou net dat als ik op de iMac een dvd + heb gebrand dat ik die wel op beide Macs kaq lezen ?