DVD Brander inbouwen

Luitjes..

Ik wil een dvd brander in mijn G4 450 DP inbouwen, ik weet dat een pioneer brander booten is in OS9 en OS10.3. Welke merken/types nog meer?

IK wil graag een NEC ND-2510DVD +RW +/- Bulk Dual-layer in bouwen, wie weet of die schijf te booten is?

Thanks

Al gezocht?? Ga naar zoeken, tiep in 'dvd brander inbouwen' :sealed: And the results are:

Hardware DVD Brander inbouwen Sg. Alpha 0 4 Do Jul 15, 2004 9:58 am Sg. Alpha
Hardware Pioneer DVR-A07/ DVR-107 maccelijk 11 239 Vr Jun 18, 2004 3:02 pm papa
Hardware Inbouwen dvd writer wouter 11 175 Zo Mei 09, 2004 10:13 am wouter
Videobewerking permissie herstellen MacBlade 5 183 Di Mrt 16, 2004 9:06 pm davedive
Hardware Pioneer dvd 106d Mattheus 13 291 Ma Jan 26, 2004 1:04 pm TonE
Hardware externe HD [ Ga naar Pagina: 1, 2 ] Ganymedus 21 267 Zo Aug 24, 2003 10:47 am lunapics
Hardware Ik wil een externe DVD brander kopen, maar welke? Alfetta 2 109 Di Apr 08, 2003 11:21 pm passenger
Hardware Goede DVD brander? Mmmarco 14 958 Zo Mrt 16, 2003 8:33 pm davedive

Wel ff zelluf doen hè voor de betreffende links :wink:

Ik had al gezocht, maar vond dus alleen informatie over pioneer.

Ben juist net opzoek naar iemand die gewoon een NEC of een Philips heeft ingebouwd. En dus kan booten op de drive.

Maar toch bedankt! :wink:

Voor de Nec kijk je op [url=www.xlr8yourmac.com/]xlr8yourmac[/url]. De Philips kan geloof ik wel, maar is alleen DVD+, beetje onhandig met Mac. Pioneer is native ondersteuning, ook met iApps, incl. iDVD.

Ik snap het soms niet! We weten allemaal dat apple nog wel eens moeilijk wil doen , qua hardware herkenning in hun systemen, Die Pioneer branders kosten geen *****(85 euries inc.) meer, waarom wil men dan zo nodig toch een andere drive er in hebben. Met de juiste firme ware kan je zowel met de Pioneer 106D & de 107D dual layer branden. Maar die schijfjes zijn mij nog veel te prijzig! Niet om het een of ander , maar als ik de keus zou hebben, zou ik altijd een pioneer of een sony aanschaffen, omdat ik altijd weet dat die het zal doen, en dat er voor de macusers ook nieuwe firmware beschikbaar zal komen( die we dus onder de mac kunnen flashen)

Suc6 macian

[quote:84fdaf7911="Macian"]Ik snap het soms niet! We weten allemaal dat apple nog wel eens moeilijk wil doen , qua hardware herkenning in hun systemen, Die Pioneer branders kosten geen *****(85 euries inc.) meer, waarom wil men dan zo nodig toch een andere drive er in hebben. Met de juiste firme ware kan je zowel met de Pioneer 106D & de 107D dual layer branden. Maar die schijfjes zijn mij nog veel te prijzig! Niet om het een of ander , maar als ik de keus zou hebben, zou ik altijd een pioneer of een sony aanschaffen, omdat ik altijd weet dat die het zal doen, en dat er voor de macusers ook nieuwe firmware beschikbaar zal komen( die we dus onder de mac kunnen flashen)

Suc6 macian[/quote:84fdaf7911]

Je hebt helemaal gelijk, pioneer is wel het eenvoudigste inbouwen, het is bijna plug en play.
Dus waarom NEC?

Misschien eigenwijs/stom weet ik veel. Kijk het kan ook financieel zijn....... :lol:

Kijk als ik in mijn geval bij een plaatselijke pc boer een NEC kan krijgen die goedkoper is als een Pioneer… dan wil ik graag weten of het kan of niet…

En het grote voordeel is als er meer bekend word over andere merken dan Pioneer wordt het makkelijker om dvd branders in te bouwen. Dus zijn Mac gebruikers niet gebonden aan enkele merken, en kunnen we allemaal goedkoper onze spullen krijgen.

Maar goed dat is op dit moment mijn visie, misschien heb ik het helemaal fout!
Daarom ook de vraag :smiley:

ik heb zelf een 'gewone bulk/OEM' NEC 1300a DVD+/-R(W) brander in m'n G4 AGP 350MHz gezet...

't werkt zonder problemen…
(branden doe ik met Toast en de firmware kan ik alleen updaten als ik 'm tijdelijk even in 'n Windows PC inbouw, maar dat is te verwaarlozen natuurlijk…)

…van DVD of CD booten en via de finder branden doe ik eigenlijk nooit, maar ik zal het 'ns voor je testen…

…een moment graag…

Succes !!
Toon.B

ha, ik heb net een dag de NEC 2510A White Dual Layer en hij werkt goed. heb hem ingebouwt in een externe FW kastje.

heb er maar 73euro voor betaald incBTW exVerzend.
kijk maar bij: http://www.yuser.nl/
Is niet duur … :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

...ik heb het booten geprobeerd : geen probleem !!

(‘branden vanuit de finder’ wel : iTunes, iMovie & iDVD worden dus zonder hacks niet ondersteund…)

73 euro voor een 2510a is wel erg weinig…
…ik betaalde een half jaar geleden nog ca. 149 euro incl. BTW voor mijn 1300a…

Succes !!
Toon.B

Pioneer dvr-107 bij http://www.opus.nl voor € 71,34 ex btw, verzend- en rembourskosten :D

[quote:5e135cf63a="Toon.B"]...ik heb het booten geprobeerd : geen probleem !!

(‘branden vanuit de finder’ wel : iTunes, iMovie & iDVD worden dus zonder hacks niet ondersteund…)

73 euro voor een 2510a is wel erg weinig…
…ik betaalde een half jaar geleden nog ca. 149 euro incl. BTW voor mijn 1300a…

Succes !!
Toon.B[/quote:5e135cf63a]

Dat wou ik even weten.
Nu is het tenminste bekend dat je kunt booten met een: Pioneer/NEC/Philips/Sony

Dat maakt de keuze wat gemakkelijker en goedkoper.

Thanks iedereen! als iemand nog meer suggesties heeft…