DVD brander van Powermac G5 vervangen

Beste mede maccers

ik zit er aan te denken om de dvd brander van mijn powermac G5 ( 2x 2.5)
te vervangen door een dual layer exemplaar
maar ik ben niet zo thuis in die wereld, ik heb al op de site van apple gekeken, maar daar kon ik hem niet vinden.

en moet ik nou speciaal naar een bepaald type zoeken, dit in verband met het klepje wat op de voorkant van de powermac zit

heeft hier iemand ervaring mee ??

Nee hoor, je kunt daar een gewone brander in doen, dat klepje zit niet aan de brander vast of zo... Ik heb hem ook vervangen, kost je echt nog geen 5 minuten.

Kan je er een aanraden? Ik wilde het ook gaan doen omp mijn G5

Ze maken elkaar niet zo heel veel meer, NEC, LG, LaCie, Pioneer, het werkt eigenlijk allemaal goed. Voor sommige merken heb je wel PatchBurn nodig voor de drivers...

Makkelijk zat. Koop een Pioneer 110. Die is super. Werkt 100% native met alle Apple software. Kosten? Nog geen 50 euro incl. btw.

http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=410158

ow dat klinkt goed... bedankt :D

Of de Benq 1655, deze heeft LightScribe...

[quote:a5f8c9c45a="unSOUND"]Of de Benq 1655, deze heeft LightScribe...[/quote:a5f8c9c45a]

klinkt spannend maar wat houd dat in ?

Dan kun je ( als je speciale CD's en DVD's gebruikt ) ook label in de CD of DVD etsen. Dit gaat enkel in zwart, maar is veiliger dan een sticker die los kan laten, of een print die nat kan worden en kan verlopen...

[img:a86c46175b]http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/lightscribe-media-lar7.jpg[/img:a86c46175b]

goh ziet er gaaf uit... ik had al op de site van benq zelf gekeken, maar daar stond geen plaatje bij... maar wat zijn ongeveer de kosten van zo'n speciaal schijfje ( dual layer ) hebben deze schijfjes een speciale naam, zodat ik daar even naar kan zoeken ?

Meestal gebruiken ze gewoon de term lightscribe...

LightScribe CD’s kosten ongeveer 8 euro per 10 stuks,
LightScribe DVD’s kosten ongeveer 9 euro per 10 stuks.

En hoe brand je dan dat plaatje met je Mac?

Ik zou altijd een Pioneer kopen! Veel branders gehad, zowel intern als extern, en met Pioneer heb ik met geen enkel merk schijfje problemen, met andere merken erg vaak.

BenQ spullen zijn dingen om te hebben, niet om te gebruiken.

op zich is dat wel intressant, maar werkt die benq dan ook op een mac ? of moet je weer een hoop software aanpassen ?

BenQ werkt gelijk met de Mac, zonder aanpassingen, bij de laatste reviews scoort die beter dan iedere andere brander, en heeft meer opties dan de NEC's en Pioneers.

Waarom koop je geen externe DVD-brander, b.v. van LaCie? Het voordeel daarvan is dat je zeer eenvoudig een kopie kan maken. Ook kan je, als je aan het branden bent de andere brander gewoon gebruiken voor iets anders.

Ehm... intern = 50 euro, extern is 175 euro...

Is voor sommigen genoeg reden… ik heb zelf wel voor een externe gekozen, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen te veel verschil is voor die paar keer dat je een 1-op-1 kopie wilt maken.

nee ik wil enkel een interne, ik heb namelijk ook een PC ( ja sorry ) en daar heb ik al 2 dvd spelers/branders inzitten, dus voor 1 op 1 kopieen gebruik ik die. maar ik ga me zeker even verdiepen in die Benq brander.

Bedankt voor jullie reacties.