DVD Brander voor Dual G4 Mirrored Drive

Ik zocht net in de diverse threads naar DVD-branders die zowel + als - kunnen branden. Maar ik wordt er niet wegwijs uit welke keus voor mij het beste is om in een Dual 1Ghz Mirrored Drive G4 te bouwen. Ik las merken als NEC en PLEXTOR dat dit goede en stabiele branders waren.

Mijn vraag, welke type nummers van deze merken zijn compatible met mac? En waar
moet ik zoal op letten qua aansluiting? Ik zou graag een recent type willen inbouwen
die ook dual layered dvd’s aankan. Graag jullie reactie en/of ervaringen. Bijt voorbaat
dank. (graag ook aangeven welke het meest recent is svp).

Standaard zijn de branders van Apple van het merk Pioneer. Ik heb in een eMac een Pioneer 108 geplaatst van 80euro en die werkt voortreffelijk.

Ik heb zelf een Liteon 1633. Ding brand + / -. Zit in de mac. Heb patchburn geinstalleerd. En ding brand vanuit de iapps en schijfhulpprogramma.

Heb tot heden nog geen problemen gehad met die brander. Dvd’s brand hij netjes op 8 speed (gebruik memorex 8x). Cd’s gaan op 40 speed de deur uit.

Heb dus een spiegeldeurtjes mac (1250)

Ik heb een NEC ND3500, die zowel + als - doet, én dual-layer. Zeer goedkoop (hier en daar voor rond de 50 euro te koop), en werkt als een trein...

Pioneer DVD-RW DVR-107D brander. Zit ook in mijn G4, werkt als een trein. Ik gebruik Memorex 8-speed DVD-R schijven ( http://www.opusshop.de ); 100 ex voor 46,50 euro. Goeie tent en goedkoop, kan onder rembours besteld en geleverd worden. Ik heb trouwens mijn Pioneer brander ook bij Opus vandaan ... gewacht op de zwarte uitvoering uiteraard. Ze hebben daar nu de Pioneer DVR-108 ook. Stel je voor zeg: gaat je klep open en schuift er een beige PC-la uit. De gedachte alleen al.

EDIT: De brander is daar nu niet op voorraad.

ik heb een Plextor DVD-Brander in mijn G4 MDD (zie: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=25466]powermac G4 MDD DVD INBOUWEN[/url]) daar ben ik zeer tevreden over. je kunt alle plextor DVD-brandrs in je mac gooien. Ik ben voor een Plextor gegaan, omdat Pioneer niks dan teleurstelling geeft. Heb a 3 drives van pioneer naar de sloop kunnen brengen, er zit een euvel in die dingen dus. Ook met cd's lezen doet hij het niet fijn, Kortom ik ben zeeer tevreden over een Plextor, en dat is ook wat ik jouw aanraad.

[quote:ba463e4929="johnny_cash"]Ik ben voor een Plextor gegaan, omdat Pioneer niks dan teleurstelling geeft. Heb a 3 drives van pioneer naar de sloop kunnen brengen, er zit een euvel in die dingen dus. Ook met cd's lezen doet hij het niet fijn, Kortom ik ben zeeer tevreden over een Plextor, en dat is ook wat ik jouw aanraad.[/quote:ba463e4929]Ik heb een Plextor 708 brander opgestuurd naar Plextor omdat er een mechanisch defect aan was. Inmiddels heb ik ook een Pioneer 108 en die functioneert prima. Op [url=www.xlr8yourmac.com]xlr8yourmac.com[/url] kan je zoeken in een database met veel gebruikers ervaringen.

Ik heb enkele weken ook de raad van Johnny_Cash opgevolgd en ben gegaan voor de plextor 716A. Snel, stabiel en kan zowat alles bakken : + en - en dual layer. Gebruik Platium DVD + en kan op 12 X schrijven. Bezit ook een dual G4 MDD. Inbouwen nam zo een 10 minuten in beslag, ik heb wel de originele pioneer 104 vervangen door de plextor, geen 2de bijgeplaatst. Bij de 716A kan je het frontpaneel verwijderen en hem zo inbouwen, dan hoef je niets te vijlen zodat het deurtje open kan gaan. Wat mij betreft, plextor is een aanrader.

PS : Kan branden uit de i-apps met patch burn.

[quote:a7dbf34ea3="Jef"]Inbouwen nam zo een 10 minuten in beslag[/quote:a7dbf34ea3] das een strakke tijd... kan ik nog wat van leren :D. succes en nog vele brand plezier uren :)

Tsja aan alle dingen kunnen weleens mankementen zijn, maar met pioneer is het een ramp.
en ik hoor vaker klachten over pioneer dan overe ander merken o.a. sony, plextor etc.

heb de NEC 3520A (een zwarte) ongeveer 60Euro, +- en dual, aangezien ik hem in een g5 wil proppen even nagevraagd, dit mailtje teruggekregen:

dear customer,

unit is mac compatible, but your burn application (under mac) have also to
support device, pls. contact manufacturer of software, if support is
granted.

wat betekend dit nou?

¥β

[quote:03a72355ea="johnny_cash"]Dus je moet een mail sturen naar Roxio om te vragen of jouw product ondersteund wordt.[/quote:03a72355ea]

Zadel ze bij Roxio nou niet op met dit soort onzin; ze hebben alle ondersteunde drives gewoon keurig netjes op hun site staan.

Yeah, hij staat er tussen, dankjewel. nu nog patch'n'burnchecken.