DVD brander

Hallo,

Ik geloof zo langzamerhand aan een DVD-writer toe te zijn.

Heb een G4 450 AGP met dvd-rom.
Als ik op de site “vergelijk.nl” kijk zie allerlei waarden inzake lees/brand snelheid, toegangssnelheid ed.

Wie kan mij uitleggen waar ik precies op moet letten, ik wil een interne brander (in de plaats van mijn DVD-rom???) en betaal liever 50 Euro meer voor een goede dan een die “ook wel goed is”.

Ik wil mijn Imovie films nou eindelijk ook wel eens op mijn DVD-speler afspelen ipv met de camera aan de TV te hangen…lol

Als ik je een advies mag geven, koop een brander die DVD-R en DVD+R doet. Er is nog geen duidelijke standaard en je kunt beter een brander hebben die beide doet dan dat je dadelijk met eentje die niet standaard is.

Ik begreep dat Apple steeds de pioneer RW- inbouwd, maar dat Microsoft denkt de RW+ gaat aanbevelen als standaard. Advies lijkt me dus goed om in ieder geval een + en - writer te kopen. Dat beperkt de keuze behoorlijk heb ik begrepen. Maar zijn dat ook goede????

Ja tuurlijk zijn dat goede, je hebt er o.a. van NEC. + en - is wat duurder maar dan weet je wel zeker dat je goed zit. Welke modellen nu het beste zijn durf ik niet te zeggen. Daarvoor moet iemand anders misschien even helpen. :(