dvd brandprogramma hoofdstukjes

Al jaren maak ik films met imovie, maar in de nieuwste versies kun je geen hoofdstukmarkeringen meer plaatsen. Nu ben ik op zoek naar een dvd-brandprogramma, waarbij ik een hele film vanuit imovie kan exporteren, waarna ik in het dvd-programma de film in hoofdstukken knip, zodat de uiteindelijke dvd een keuzemenu heeft, waarbij je de hoofdstukken kunt kiezen. In idvd kun je alleen hoofdstukken importeren die al in een filmbewerkingsprogramma zijn gemaakt.

Misschien staat hier iets voor je bij?

Probeer eens programma Brand is gratis, Roxio Toast kan het maar is niet gratis.

Brand maakt geen chapters aan, Toast wel, alleen met vaste intervallen, niet handmatig.

Heel simpel hè!
Exporteer je film nu eens gewoon in stukken ipv direct een uur… (even knip en klaar is kees) ?

Ik heb Roxio Toast 10 Titanium, die kan het niet. Maar weet iemand van jullie of Toast 15 Titanium het kan? Vaste intervallen heb ik inderdaad niet echt wat aan. Ik wil handmatig de hoofdstukken kunnen verdelen. Ik houd me aanbevolen voor meer reacties.

Shyos, Ja, dat heb ik ook al bedacht, maar dat is in mijn geval echt 10x zoveel werk. En omdat ik het altijd met imovie heb gekund, wil ik toch heel graag het op deze manier weer kunnen.

En Toine, er is maar één programma bij die geschikt is voor de mac, die probeer ik nog uit, maar het lijkt of het hoofdstukjes maken daar niet in kan.

Kan je met iMovie nog steeds exporteren naar een mp4 bestand? Dan is Dvdstyler wellicht wat voor je. Hiermee kan je dvds met menu’s, hoofdstukmarkeringen (automatisch per x minuut of handmatig) en ondertiteling toevoegen. Recent is er een update geweest en het is nog steeds gratis.

Dankjewel, ik ga eens kijken. Ik maak idd mp4 bestanden met imovie.