DVD/CD lezer intern...

Mijn iMac G4 heeft een combo drive, maar dat ding leest geen enkele single-layer DVD's. Wil dus een DVD/CD lezer kopen om hem te vervangen, heb een externe DVD-writer, dus hoef zelfs geen CD-writer te hebben. Zijn alle lezers geschikt of moet ik letten op bepaalde dingen?

De dual layer dvd brander van Lite on werkt perfect, wel even drivers downloaden en je kan er alles mee.

let bij het inbouwen op de volgende dingen:

• haal voor dat je de computer openmaakt eerst even het plastic plaatje van de “oude” lade af, deze zit met dubbelzijdig tape vast en je hebt hem later weer nodig.
    -probeer te voorkomen dat je kabels losmaakt zodra je de ocmputer open hebt, dan weet je zeker dat alles daarna weer werkt, uiteraard moet de ide kabel en de voeding wel even los van de brander maar dat spreekt voor zich.
    de brander bevindt zich trouwens in de zelfde behuizing als de harde schijf.
    -zorg dat er bij montage voldoende koelpasta op de plaatsen zit waar dat al zat, koeling is het belangrijkste van de computer en zodra deze niet voldoende is heb je niet lang plezier van je brander…

succes!!

Hm, heb geen brander nodig. Alleen lezer, zoals ik ook in mijn post had vermeld :)...

Maar ik begrijp dat alles er in werkt?

Je dvd-writer kan toch ook gewoon dvd's lezen? Dan heb je toch geen dvd-lezer lezer nodig?

Als ik direct copies wil maken is het handig om een extra lezer te hebben.