DVD drive, miskoop?

Ik heb sinds kort de NEC ND-1100 DVD writer. Data branden op dvd schijfjes is me gelukt, erg prettig weer wat ruimte op mi)5{Ik wou echter meer met deze drive en dat schijnt moeilijk te worden. Itunes wil deze drive niet accepteren als het om branden gaat (spelen wel) en Idvd ziet 'm helemaal niet zitten. Goed, ik weet ondertussen dat je daar een Superdrive voor nodig hebt...

Maar met Toast lukt het me OOK niet meer om Audio cd’s te branden. De tracks spelen slechts fragmentarisch op een ‘gewone’ cd speler, of de hele cd doet het gewoon niet, Error…

Zijn dit de beperkingen van zo’n goedkope DVD writer of doe ik iets fout? Ik heb 'm gekocht na aanleiding van een zeer positieve recentie op
www.kieskeurig.nl (link gevonden op www.macosx.nl).

De nec is en was volgens mij alleen bedoeld voor het Windows platform. Zie de specificaties bij de writer. Staat alleen OS'en van Windhoos, geen OS 10...... Dus ik vermoed dat je een "miskoop" hebt gedaan

Groet René

Je kan ervaringen van gebruikers van verschillende drives in de mac hier vinden:

XLR8yourMac drive database

Er staat ook iets over de 1100 in… even copy-paste:

[quote:5a9c97bcff]Reviewer’s Name: Richard Kroc
Date Submitted: 6/24/2003
Drive Type: DVD+RW
Drive Interface: IDE
Drive Brand: NEC
Drive Model Number: NEC ND 1100A
Drive Size: 4.7 GB (unformatted)
Driver Used: Intech
Mac Model: Apple G4 AGP Slot
CPU Upgrade Brand: Giga Designs
CPU Upgrade Speed: G4/1GHz
Mac OS Version: OS 9.2
Reader Comments: The drive booted fine from original MacOS 9.1 CD (Digital Audio) and Apple hardware test CD.:slight_smile:

It is a new 4xDVD R+ 2.4xDVD RW 12x DVD ROM from NEC.
As CD R/RW it’s 16x10x40x. Has 2 MB cache.

ASP says DVD-ROM drive!!!, Prod id = DVD-RW ND1100A, FW = 1.A0, Apple disc burning not supported.

Works fine with Toast Titanium 5.2.1. Very glad it boots!!!
My Memorex 48x12x48x CD R/RW didn’t which caused a lot of problems at times. [/quote:5a9c97bcff]

Niet echte info waar je wat aan hebt, maar ja…

Er is niet veel te vinden over je brander. Maar je zou dit eens kunnen proberen http://www.macwelt.de/magazin/0310/PatchBurn1.1en.sit

Succes :o

Ik heb zelf een Nec ND 1300 ; zeer tevreden maar heb wel gemerkt dat deze machine zéér gevoelig is aan het type of kwaliteit van het gebruikte medium Audio CD's branden is moeilijker dan data cd's mijn advies: test een CD's van een ander merk (Sony, TDK, Maxell) met Toast op de laagste snelheid branden (1x)

Ik heb zelf een Nec ND 1300 ; zeer tevreden maar heb wel gemerkt dat deze machine zéér gevoelig is aan het type of kwaliteit van het gebruikte medium Audio CD's branden is moeilijker dan data cd's mijn advies: test een CD's van een ander merk (Sony, TDK, Maxell) met Toast op de laagste snelheid branden (1x)