DVD kopiëren gaat niet?

Heb ik een film gemonteerd, gebrand met iDVD, dus ik gooi alle zooi van m'n Mac af, met de gedachte dat ik die DVD toch zo kan kopiëren. Dat blijkt echter even tegen te vallen. :(

Als ik met Schijfkopie een image probeer te maken, zegt ie dat ie bepaalde delen van de schijf niet kan lezen. Dan kan ik op Initialiseer klikken om het Schijfhulpprogramma te starten, maar dan kan ik natuurlijk niks mee. Vervolgens maakt ie wel een image waar alles op lijkt te staan, maar er mist blijkbaar iets als een autorun. Ik kan in de DVD-speler (als ik de image mount of brand) wel de VIDEO_TS map openen om de film af te spelen, maar vanzelf komt ie daar niet.
Als ik een image maak met Toast heb ik hetzelfde probleem…

Weet er iemand een oplossing?

Probeer het eens met DVD Backup X

http://wormintheapple.gr/macdvd/DVDbackup.html

Kopieeer daarmee de bestanden naar je mac en daarna kun je met Toast weer deze data op DVD branden… Voila :lol:

btw: controleer natuurlijk wel even dat je disc niet vies is!

Mzzl,

El_Oy

Ik heb die bestanden eraf gehaald, en in Toast naar een mapje VIDEO_TS gesleept, en toen image van gemaakt. Dat image wil ie echter niet eens mounten :?

Volgens mij doet DVDBackup niet wat ik nodig heb. Die bestanden die DVDBackup kopieert, kan ik er zo ook wel af halen. Voor de duidelijkheid, ik kan een gekopieerde DVD wel afspelen als ik in DVD-speler Open VIDEO_TS map… doe, maar hij start niet vanzelf of als je op play drukt. Das dus vervelend als je hem in een gewone speler wilt afspelen. Hoe los ik dat op?

Klaarblijkelijk is er toch iets mis gegaan met je orginele brandsessie vanuit iDVD. Heb je het project nog? Misschien opnieuw video importeren en de boel opnieuw branden?

Das dus juist het probleem, die heb ik niet meer, omdat ie zoveel ruimte innam (35 gig). Ik dacht nu heb ik de DVD, nu kan er niks meer mis gaan. De originele DVD werkt ook prima. Hoe werkt normaal gezien die autorun van zo'n DVD? Is er niet een tooltje waarmee je bootable DVD's kan maken, en dat ik dan gewoon met de hand de VIDEO_TS-map erin sleep?

Heb je in Diskcopy wel de instellingen juist staan? Bij mij ging het eerst ook fout, maar een mailtje naar Apple leverde dit op:

Follow these steps in Mac OS X to make a duplicate of a DVD-R Video disc
you previously made with iDVD and no longer have the original source
material to burn the disc again in iDVD.

1. Insert the DVD-R Video disc that you created with iDVD into the SuperDrive.

2. Open the Disk Copy application (/Applications/Utilities).

3. Choose “New Image from Device” from the Image menu (Mac OS X 10.0. through 10.1.5)
    or “Image from Device from New” from the File menu (Mac OS X 10.2 or later).

4. Select the disc you want to copy then click Image. You may need to click the disclosure
    triangle next to the disc to see the DVD-R Video disc you want to copy.
    Note: With a single hard drive, the SuperDrive will appear as Disk1.

5. Type a file name and then choose DVD/CD Master from the Image Format pop-up menu.

6. After the image has been created, choose Burn Image from the Image menu (Mac OS X 10.1)
    or File menu (Mac OS X 10.2).

7. Select the image you just created and when prompted, insert a blank DVD-R disc.

Note: This procedure will only work with discs originally created with iDVD.
It will not work with copy protected DVD-Video discs.
iDVD and Disk Copy are licensed for reproduction of non-copyrighted materials or materials
you are legally permitted to reproduce.

Dat is het!

Ik sleepte gewoon de DVD vanaf het bureaublad erop. Dan maakt ie blijkbaar een image van het volume, niet van het apparaat…

Bedankt voor de tip :slight_smile:

Graag gedaan. :)