DVD kopieren

Ik wil een DVD film kopieren. Ik heb de film met 'DVD Backup' op m'n Mac gezet. Vervolgens met 'DVD2OneX' gestript. En tot slot met 'Toast' gebrand. Mijn probleem is nu het volgende. Als ik de DVD in m'n Mac stop opent 'DVD Player' wel, maar hij begint niet automatisch te spelen. Ik kan wel onder 'File' kiezen voor 'Open VIDEO_TS Folder' en dat begint hij. De kopie is dus in principe geslaagd, maar ik denk dat hij het niet zal doen in een DVD-speler. Of bij dossers.

Vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat het een echte DVD wordt die automatisch begint te spelen???

Normaal zit er vaak een autostart in een DVD. Dat kan je bijv. met DVD SP doen, maar ik ga er niet vanuit dat je die hebt. Ik weet geen goedkoper alternatief, al zal ie er best zijn. Klinkt misschien een beetje stom, maar heb je op play gedrukt? Je hebt best kans dat als je hem in een normale DVD speler gooit en play drukt, dat de DVD het gewoon doet.

Op de onderstaande URL vind je een lijstje met links waar je aardig mee op weg kan:

http://thegoods.ath.cx/~hmason/sizzle/

[quote:36e303b5f6="2manydjs"]Normaal zit er vaak een autostart in een DVD. Dat kan je bijv. met DVD SP doen, maar ik ga er niet vanuit dat je die hebt. Ik weet geen goedkoper alternatief, al zal ie er best zijn. Klinkt misschien een beetje stom, maar heb je op play gedrukt? Je hebt best kans dat als je hem in een normale DVD speler gooit en play drukt, dat de DVD het gewoon doet.[/quote:36e303b5f6]

Als je op play drukt zegt hij: ‘not permitted’. Je moet dus zoals ik zei handmatig een VIDEO_TS map openen.

heb je de dvd voor je 'm backupte met dvdbackup eerst ff (een stukje) afgespeeld? dat schijnt nml nodig te zijn...

Misschien overbodig maar you never know;

In voorkeuren van DVD Player kun je ook aangeven of de DVD direct moet beginnen met spelen.

Kwam site tegen die 'DVD kopieren' behandelde: http://www.wormintheapple.gr/macdvd/

Iets voor jou?

[quote:0d78d03104]Copying commercial DVDs.

A lot of people have written to ask how they can copy a commercial dual-layer DVD (DVD-9). Until recently, this required a lot of work. You basically had to re-author the DVD, taking out all the unwanted bits and/or re-encoding it to a lower bit rate. This could take hours (or days, depending on your CPU speed).
But for a few months now there has been a simpler solution available. It’s a port of a Windows utility called “DVD2oneX” which is but one of many similar utilities available for Windows.This utility uses a different method for reducing the size of a commercial DVD movie so that it can fit in a single DVD-R disk. It does not re-encode the movie, so it is very fast and easy to use. [/quote:0d78d03104]

misschien moet je dit eens proberen

dvd2one

::edit::

uche… ik had osex gelezen, sorry.

[quote:b1544b14bc="Goes"]misschien moet je dit eens proberen

dvd2one[/quote:b1544b14bc]

Lees mijn eerste post eens goed.

Hmmm. IDD. Heb vandaag een DVd via DVDBackup naar HD geschreven en daarna via DVD2ONE gecomprimeerd naar een normale DVD schijf en gebrand via TOAST.

En ik heb hetzelfde als jij. In mij iMac begint de DVD NIET automatisch te spelen. Heb m daarna in mijn DVDspeler onder de TV gestopt en daar begint ie WEL meteen te spelen. Vreemd… :expressionless:

Maar goed, ik heb nu wel EIN-DE-LIJK een ‘drag-n-drop’ DVD kopieer utility in handen die werkt zonder zichtbare kwaliteitsverlies en met groot bedieningsgemak. YES!

[quote:77e4d236b2="Mmmarco"]Heb m daarna in mijn DVDspeler onder de TV gestopt en daar begint ie WEL meteen te spelen. [/quote:77e4d236b2] Daar ben ik al heel blij mee! Kon ik niet testen.

[quote:77e4d236b2=“Mmmarco”]Maar goed, ik heb nu wel EIN-DE-LIJK een ‘drag-n-drop’ DVD kopieer utility in handen die werkt zonder zichtbare kwaliteitsverlies en met groot bedieningsgemak. YES![/quote:77e4d236b2]

En die utility heet…???

[quote:6f4443ef07="lucasraggers"]

En die utility heet…???[/quote:6f4443ef07]

lees je eerste post nou eens goed :smiley: :wink:

[quote:b2d7b8fd44="Goes"][quote:b2d7b8fd44="lucasraggers"] En die utility heet............???[/quote:b2d7b8fd44] lees je eerste post nou eens goed :D :wink:[/quote:b2d7b8fd44]

Excuus, ik dacht dat hij een andere bedoelde. Heb je me!

:D De combi van dit shareware progje DVDBackup en nu eindelijk DVD2ONE voor OSX (met TOAST en een iMac) is te gek! Het PCkamp kon dit al veel langer...

Ik heb lang gezocht voordat ik DVD’s kon rippen en branden als een goede kwaliteitsDVD.

OT: Het enige waar ik nu nog naar zoek is een -net zo gemakkelijke- utility die van mijn Concert DVD’s MP3’s kan maken! :expressionless:

Alleen als je met DVD2oneX aan de gang gaat, kun je natuurlijk je ondertiteling en audio instellen maar als je zeg proces heb je de optie om "create VIDEO_TS folder" aan te klikken, moet je dat wel of niet doen? Daarna gewoon branden op DVD-R en dan de naam van de map met hoofdletters typen, en dan zou het moeten werken. Het is me nog niet gelukt, maar ik heb ook nog maar een dvd of 10 verspeeld met het proberen. Is er iemand die antwoord heeft op mijn vraag?

Ik weet het niet Leendert, echter, ik geef het draadje wel eventjes een kickje omhoog, want ik ben ook wel nieuwsgierig. Ik ben namelijk door mijn eerste doosje metdvd's heen, zonder een goed resultaat te hebben. Ja de DVD's zijn wel gebrand, maar ik heb toch een zichtbaar verlies

maareuh… hier heb je een uitleg staan hoe je ermee moet omgaan:
http://www.dvd2one.com/howtouse.php

Bij mij lukt het prima hoor nu. Je moet ff kijken als je met DVD backup je DVD naar je Harddisk hebt gekopieërd hoe groot de map is. Als hij kleiner dan 4.65 GB is kun je hem gelijk branden zonder te hoeven comprimeren met DVD2ONEX. Het lukt echt prima, ik heb al een kopie of 5 - 6 gemaakt zonder problemen.

Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind dat er verlies optreed bij iedere vorm van compressie. Maar ik zal het wel weer eens proberen. Misschien dat het ook gewoon aan mijn dvd speler ligt, dat hij moeite heeft met dvd-r?

Is het niet mogelijk om alle ondertitels en non-english geluid eruit te slopen. Dat zou ook al veel moeten schelen...

Dat kan wel.