DVD "leen" spelen vanaf harddisk met Apple DVD player?

Eindelijk!!! Dankzij DVD Backup is het me EINDELIJK eens gelukt om complete, goed werkende rips te maken van mijn Friends collectie op DVD.

Na het rippen van een complete Episode heb ik deze via FireWire in no time overgesluist naar de iMac die bij een vriendin staat, zodat zij ook naar de DVD’s kan kijken op mijn iMac waar geen combo-drive in zit.

Tot mijn verbazing en lichtelijke ergenis begint de Apple DVD player meteen te mauwen dat er geen DVD speler in de Mac zit en stopt er dan meteen weer mee, zonder mij een beetje fatsoenlijk de kans te geven om de kiezen voor de optie “Open VIDEO_TS folder”…

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum en op versiontracker.com, maar kan er niets over vinden.

[b:5059249f47]Weet iemand of er een patch is om de Apple DVD speler te starten op een systeem waar geen fysieke DVD speler in aanwezig is?[/b:5059249f47]

Een andere fijne optie zou zijn als er een GOEDE speler is voor de Mac waarbij is alle Episodes apart zou kunnen afspelen, dus direct de VOB files, zonder dat je “verplicht” bent een complete DVD kopie te starten en dan in het menu van de DVD een Episode te moeten kiezen.

[b:5059249f47]Wat is een goede player om direct een ongecomprimeerde VOB rip vanaf de harddisk af te spelen?[/b:5059249f47]

Allen weer bedankt voor uw aandacht en in hoopvolle afwachting op het verlossende antwoord… :stuck_out_tongue:

mplayer, no doubt about it. Daar kun je alles mee.

[quote:aa63973ff0="Thijs"]mplayer, no doubt about it. Daar kun je alles mee.[/quote:aa63973ff0]

Zo, dat is een lekker rap antwoord! :smiley: Ga ik meteen eens even proberen… maar volgens mij had ik die ooit al eens op mijn Mac staan maar kon ik er niets mee… enfin, ik ga het gewoon nog een keer proberen…

[Edit]
Okee, volgende suggestie graag. MPlayer speelt het geluid goed af en het beeld komt daar op een kwart snelheid achteraan sukkelen.

Daarnaast kan ik ook geen bestanden openen vanuit de player zelf, ik moet persé een VOB file aanklikken en dan kiezen om deze met MPlayer te openen. De diverse onduidelijke sites en lokaties waar MPlayer thuis zou moeten horen maken me ook niet veel wijzer.

Kortom, vette - voor MPlayer wat mij betreft.

Wie volgt?
[/Edit]

Ik maak ook geen gebruik van de MplayerOSX want die zit nog in vette beta fase. Je moet http://www.mplayerhq.hu/homepage/design6/news.html deze gebruiken onder X. Zelf compilen dan wordt ie geoptimaliseerd voor Altivec en dan zal ie lopen als de brandweer.

[quote:de82d28eb1="Thijs"]Zelf compilen dan wordt ie geoptimaliseerd voor Altivec...[/quote:de82d28eb1]

Ehm… nee bedankt. Ik heb niet voor een Mac gekozen om moeilijk te doen. Als ik “compileerfreak” zou zijn was ik wel Linux gaan gebruiken.

Ik zoek gewoon iets om bestandjes af te spelen. Click ‘n’ Play zeg maar…

Maar ik heb intussen nog eens verder zitten lezen over dit onderwerp en ik krijg het angstige vermoeden dat die iMac het sowieso niet gaat doen omdat er geen “DVD decoder board” in zit ofzo…

Dat vermoeden wordt nog eens extra bevestigd doordat ik er gisteren achter kwam dan een externe DVD speler die ik ooit eens aan de iMac had gehangen het wel goed doet op mijn iBook (waar al een DVD speler in zit), maar het nooit wilde doen op die iMac. Daar kon ik alleen maar data DVD’s gebruiken, films wilde hij nooit afspelen… Misschien wordt dit dus meer een topic voor de hardware afdeling…

Laatste optie is de geripte DVD’s op mijn iBook omvormen naar iets wat wel bruikbaar is op de iMac, zoals MPEG-4 of DivX, maar dan kom ik helaas ook weer terecht in zo’n wereldje met zelf te compileren prut waar je eindeloos veel opties in moet stellen om er uiteindelijk na uren converteren achter te komen dat je toch net niet helemaal de goede instelling had gebruikt…

Denk dat er niets anders op zit dan dat die vriendin maar gewoon bij mij de DVD’tjes komt kijken. :stuck_out_tongue:

Als dat videokaartje in die mac geen MPEG-2 decode dan gaat het inderdaad niet werken. Dan moet je op pure prockracht MPEG-2 gaan decoden en dat wordt niks. Denk dat het dan idd maar beter is als ze gewoon bij jou komt kijken. Overigens kun je met mplayer ook converteren naar divx en weet ik welk fileformaat je wil maar click 'n play is het niet. Dacht dat dat overigens alleen voor windows peeps was ;)

[quote:65e3c9146a="Thijs"]Dacht dat dat overigens alleen voor windows peeps was ;)[/quote:65e3c9146a]

Als het goed is niet. DivX bestandjes die ik ooit zelf (welliswaar op een Wintendo) had geencode kon ik gewoon op de iMac afspelen. Heb er toen wel iets voor moeten installeren, weet niet meer precies wat, maar dat vind ik wel weer.

Uiteindelijk kom ik er wel hoop ik. Heeft ook al weken, maanden zelfs geduurt voordat ik het eindelijk voor elkaar kreeg DVD’s geheel te rippen. Dat DVD Backup is echt een wereldtool. Ben nu even aan het experimenteren om de rips met DVD2OneX wat kleiner te maken zodat ik uiteindelijk de hele serie (21 dubbelzijdige DVD’s) op één harddisk kan zetten. Daarna ga ik me wel weer verdiepen in het DivX of MPEG-4 verhaal. :stuck_out_tongue:

YES!!!

Eindelijk, na bijna een volle dag zoeken, lezen, nog meer zoeken en nog meer lezen heb ik een patch gevonden die de schofterige Micro$oft-achtige praktijken van Apple de nekslag geeft en het gewoon mogelijk maakt mijn DVD backupjes (EIGEN DVD’S!!!) te bekijken op mijn iMac (EIGEN MAC!!!) waar geen DVD-speler in zit maar wel de Apple DVD speler op staat.

Et voila! Weer een vet minpunt voor Apple op mijn lijstje en lang leve de hobbyïsten, hackers en andere welwillenden dit dit allemaal weer mogelijk maken. :smiley:

Allen bedankt voor uw aandacht en medewerking en tot een volgende keer maar weer… :wink:

Misschien wel handig als je ff post waar die patch staat :) Mischien hoor...

idd, en die dvdbackup comprimeert die wat? of is dat met een ander proggie?

En de snelheid van die bakcup?

[quote:c27411730e="Fuji"]idd, en die dvdbackup comprimeert die wat? of is dat met een ander proggie?[/quote:c27411730e]

Nee, ik comprimeer niet, da’s ook weer zo’n ingewikkelt gedoe, nog geen programma gezien wat makkelijk kan comprimeren… en heb ruimte zat op de harde schijf. Het ging er gewoon om dat het mogelijk was DVD’s af te spelen vanaf de harddisk op een iMac waar geen DVD speler in zit.

Ik moet FF terug gaan zoeken waar ik die patch vandaan heb, want heb er zo veel gedownload dat ik het FF kwijt ben. Oorspronkelijk was de patch niet eens bedoelt voor mijn beoogde doel, maar meer voor het “killen” van beperkingen zoals bijvoorbeeld niet verder kunnen spoelen bij bepaalde boodschappen.

Maar ik zal FF op zoek gaan naar de patch, en anders heb ik 'm natuurlijk altijd zelf nog om ergens online te zetten. :slight_smile:

[quote:c27411730e]About this patch…

This patch modifies the DVD Player application so that it always honors user action. This means, you will be able to fast forward even if the movie is trying to prevent you from doing so, forcing you to view boring ads for aminute or two.
External DVD drives owners should also be able to watch movies from their drives![/quote:c27411730e]

[Edit]

De patch komt van http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download4.html , om precies te zijn onderaan de pagina. Deze link verwijst weer naar http://195.134.134.27/downloads/macdvd/DVD_Player_Patch_3.2.bin . Zoals ik al schreef is de patch eigenlijk niet eens bedoelt voor het gebruiken van de Apple DVD Player zonder DVD drive, maar het werkt wel (bij mij in elk geval)… :smiley:

"Nee, ik comprimeer niet, da's ook weer zo'n ingewikkelt gedoe, nog geen programma gezien wat makkelijk kan comprimeren... "

DVD2oneX