DvD lezer in Power Mac leest geen gekopieerde dvd's

Hallo, Ik heb zoals ik in andre topics al vertelde een Power Mac G4 400Mhz. Maar ik heb nog een aantal vragen...

Dus op de specificaties staat erop dat hij DvD’s leest…
en dan probeerde ik het met een gekopieerde dvd…
en dan deed hij niets…
maar als ik een echte dvd(van de videotheek) er in stak werkte het wel…
Is er een manier om die dvds wel te kunnen afspelen? (het zijn dvd+r van het merk exel)
en ook nog een tweede vraag…
Ook een tijdje geleden had ik hier ook een topic over routers…
maar maakt het eender uit welk merk ?(want mij pc verkoper (van brol pctjes) vertelde mij dat het voor elke aanbierden van internet een andere router is…)
Anders ben ik er heel tevreden over! :smiley:
Bedankt!

Ik gebruik vaak dvds van Exel. Als ik ze met Toast gebrand heb kan ik ze lezen. Maar er zijn er enkele die ik in de tijd met iDVD gebrand heb op een andere Mac die mijn G5 weigert... Ik weet ook niet hoe het komt.

probeer eens met Mplayer voor OSX (te vinden op www.versiontracker.com)

DVDs kan je ook niet zomaar kopiëren. Op alle commerciële dvds zit een Macro Vision beveiliging.
Die kan je wel wegdoen met Jack the Ripper (:)) maar dat is illegaal.

Oh ja dat was ik ook vergeten te zeggen: de dvds zijn gebrand op een PC... want in mijn mac zit er geen brander. maar op een gewone dvd speler voor tv gaan ze wel.... en ook mijn dvds van FujiFilm gaan ook niet. die mplayer ga ik eens proberen.

@Mac Hammer Fan: wel ik heb ze gekopieerd een pc programmatje
en die gooit die beveiligingen weg…
en zo zijn ze perfect gekopieerd.
de dvds draaien perfect op een PC, op een dvd speler (op tv) maar NIET op mijn mac.
en de dvds wil ik niet kijken op mijn pc want die maakt enorm veel lawaai!

Zijn het geen +r dvd's?

ja sorry het zij +r nu ben ik ondertussen bezig met mplayer naar mijn iPod te slepen... wat duurt dat weel elendig lang met mijn pc!

Leest je brander dan geen +r dat zou kunnen want je had het verschil tussen -r en +r wat er altijd is geweest en nu nog steeds en toen had je geen combinatie's van beiden dus die van jou is alleen -r :)

pfff... net nu ik een hele colectie dvd+r en +rw's heb gekocht... toch ga ik die mplayer nog eens proberen.. en iemand die iets afweet van routers? en nu heb ik nog een vraag: als ik mij iPod aansluit op mijn PM dan ziet hij hem als verwiselbare hd... ook die van mijn vriend ziet hij ook niet . het kan dus niet aan mijn iPod liggen. ik heb geprobeerd om mijn iPod te formateren maar dan ziet hij hem als 3de generatie en moet ik hem via Firewire aansluiten en dat kan niet want het is een iPod nano....

Als 'ie ook niet in de Finder verschijnt (de DVD) kan het goed zijn dat de DVD speler in de Power Mac simpelweg geen DVD+R kan lezen. Komt voor natuurlijk. Wellicht dat het met een nieuwere drive, die je gewoon bij een pc winkel kan kopen, wel werkt. Voor, zeg, 60 euro kan je al een best deftige DVD brander hebben met een gewone IDE / ATA aansluiting die het ook doet in een Power Mac. Mocht 'ie niet herkend worden in iTunes bijvoorbeeld (als brander), kan je PatchBurn eens proberen. Dat zorgt ervoor dat de i-programma's alle branders kunnen gebruiken.

Wat betreft de router; bij ADSL zou het niet uit mogen maken. Hier hebben wij Wanadoo Cable en daar moesten we een aantal jaar terug een speciaal type router voor kopen, omdat niet alles werkte. Dat schijnt tegenwoordig opgelost te zijn, dus gewoon een simpel ding kopen van Sweex o.i.d., it does the job :wink: Je kan alle routers instellen via een browser, dus als OSX niet tussen de systeemeisen staat hoef je je geen zorgen te maken…

Wat de keuze van de router betreft: door schade en schande heb ik ontdekt dat je het beste de router kunt nemen die je provider je aanbiedt.

@sedikit en nu is het probleem dat mijn internet aanbierder er geen aanbied! ik zit namelijk bij Belgacom maar zoals Nikita zei ga ik dus een gewone router kopen.

en nu heb ik net ontdenkt dat mplayer niet werkt…

is er ook nog een ander programmatje om beveiligde dvd's te kopieeren. :P

voor de mac heb ik er nog geen gevonden... misschien intel macje halen en boocamp instaleren .... :evil:

[quote:77b2fa1e51="iWordfreak"]voor de mac heb ik er nog geen gevonden... misschien intel macje halen en boocamp instaleren .... :evil:[/quote:77b2fa1e51] Mac the Ripper doet het goed hoor. Gebruik het zelf om 'm vervolgens met HandBrake om te zetten naar QuickTime :) In elk geval, als je nog wat geld over hebt zou ik een gewone DVD brander kopen. Hoef je gelijk niet meer op de Windows pc te branden :wink:

ok thanks

Alle oudere macs hebben een dvd - (min) lezer of dvd - brander. Dus zeker alle g4's. (en g3's) Die lezen originele speelfilmdvd's wel, dus fijn kijken. Maar dus niet branden en ook niet zelfgebrande dvd van het + formaat. Alle wintels hebben wel dvd+, dus delen is er niet zo bij. Op een windows gekopieerde mac-dvd's (alleen voor backup natuurlijk) doen het bij mij niet, die moet ik echt via een mac dvd brander aanmaken.

Ik heb dus een externe dvd plus en min brander , wel firewire, want de oudere macs hebben alleen maar USB 1, dat is veel te langzaam.
Met die externe en Roxio Toast brand ik razendsnel alles wat los en vast zit, plus en min.( Ja, min voor mijn g3’s en g4’s)

Belgacom werk bij mijn zus in Belgie ook niet, alleen onder sys 9 kan die internetten… ??? Kom ik niet uit. Tot aan de router is alles goed, met het verbinden met Belgacom krijg ik 10.3 en 10.4 niet aan de praat. (Alcatel USB en later een syscom -ethernetmodem/router)
Wie de oplossing heeft…

Ik heb dvd -r gaan halen! en werkt perfect! bedankt nu nog mijn iPod probleem als ik mij iPod aansluit op mijn PM dan ziet hij hem als verwiselbare hd... ook die van mijn vriend ziet hij ook niet . het kan dus niet aan mijn iPod liggen. ik heb geprobeerd om mijn iPod te formateren maar dan ziet hij hem als 3de generatie en moet ik hem via Firewire aansluiten en dat kan niet want het is een iPod nano....

De Power Mac G4 heeft USB 1.1 en daar wil je niet mee werken :wink: Oplossing daar voor zou kunnen zijn een USB 2.0 kaart te kopen met een NEC chip als ik mij niet vergis. Die kaarten worden gelijk herkend en dan zou je van je probleem af moeten zijn :)

Nee ik heb al een tijdje een Nec usb pci kaart (2.0) inzitten. gekocht in it pro(belgisch apple center) dus die moet zeker werken op mijn mac! op die iBook zit usb 1.1 :?

Wordt 'ie wel in iTunes herkend als iPod? Dan is er geen man over boord. En je gebruikt de goede versie van de iPod Updater software neem ik aan?

nee in iTunes ziet hij hem ook niet. en ik gebruik de laatste updater