DVD maken op Mac en fikken op Windows XP...

Okee, niet meteen gaan schelden, de situatie is als volgt;

Ik heb een iBookje met een DVD-speler/CD-Writer combi dinges en maak regelmatig eenvoudige montages met iMovie. Meestal zet ik deze terug op mijn digitale video-camera om ze daarna op VHS over te zetten en een enkele keer fik ik er een VCD van.

Nu hangt er in mijn lokale netwerkje ook een Wintendo XP doos met een DVD-fikker erin en ik wil nu wel eens een afgerond iMovie projectje op DVD branden.

Wat is het beste formaat om een (gereed) filmpje uit iMovie te exporteren zodat ik het op de XP doos met DVD-brander kan fikken? iMovie laat het me niet als iDVD project exporteren, waarschijnlijk omdat er geen DVD-fikker in mijn iBook zit en ik vertik het natuurlijk om de gehele video op de XP doos te maken.

Heeft iemand ervaring met hoe ik dit aan moet pakken?

Heb je wel iDVD op je iBook staan?

Want daar is een patch voor beschikbaar die het mogelijk maakt om
een DVD-image te maken in plaats van een DVD te branden.

Vervolgens zou je die image kunnen doorsturen naar je PC om
hem daar op DVD te branden… lijkt me.

[quote:f095d15296="unSOUND"]Heb je wel iDVD op je iBook staan?[/quote:f095d15296]

Nee, maar dat ga ik dan eens proberen…

[quote:f095d15296=“unSOUND”]Vervolgens zou je die image kunnen doorsturen naar je PC om hem daar op DVD te branden… lijkt me.[/quote:f095d15296]

Goed idee, ga ik eens proberen… ook nog een idee hoe die patch heet toevallig? Enfin, ik zoek wel FF, bedankt voor de tip in elk geval.

[quote:412773da6a="iRuben"]Goed idee, ga ik eens proberen... ook nog een idee hoe die patch heet toevallig?[/quote:412773da6a] Dat niet, maar ik wel een link naar een ander forum waar de patch tevens te downloaden is, mocht de link niet werken heb ik hem hier nog liggen...

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23370&postdays=0&postorder=asc&&start=0&sid=0e982f214d4362b36ce486d3be3a04f3

serieneus antwoord:

ja gaat best lekker op een xp doos… ehmm let wel:

• nero bakker erop zetten
  • mpeg van je video maken en op dvd kwakken…

lijkt simpel, maar ik kan nie zien of je een lopent netwerk heb etc…

:apple: :innocent: