DVD maken van maximaal 1 uur. 5 Mbps of 7 Mbps??

Ik ben bezig mijn portfolio op DVD te zetten met DVD Studio pro. In Final Cut pro heb ik een aantal filmpjes gemonteerd. Met de compressor wil ik deze filmpjes comprimeren, zonder dat er natuurlijk veel kwaliteitsverlies is.

Maar welke uit de lijst van Compressor kan ik het best pakken?

Als je DVDstudioPro1 gebruikt zit er in het pakket een .component die je bij quicktime kan installen. Daar kan je met de instelling schuiven en zien hoe groot je uiteindelijke bestand wordt.

Wanneer je in DVDstudioPro 2 zit heb je de instelling dat hij het binnen een minimum en een maximum comprimeerd. Dan kan je ook gewoon het hele quicktime bestand erin zetten.

Van de tweede optie ben ik geen fan, omdat je een comprimeer stap extra hebt.
Het beste is vanuit FCP een M2V bestand te creeren.

succes

Geen verstand van DVD Studio Pro, maar kan wel rekenen 8)

1 DVD kan 4,7GB data bevatten, ff veilig zeggen we 4,3GB (=4300MB, ook weer aan de veilige kant, daar het eigenlijk meer is, maar tegenwoordig doen schijffabrikanten hier een beetje vaag over en is het niet duidelijk of de opgegeven ruimte in gedeeld is door 1000 of door 1024).
4300MB * 8 (naar de bitjes) = 34400Mbit

60 minuten video op 7Mb/s = 76060 = 25200Mbit in totaal
Dus… dat gaat makkelijk passen. Ik zou dus de instelling op 7Mbps zetten.

Volgens mij zijn mijn berekeningen correct, met een veilige foutmarge en nog genoeg ruimte over voor audio (320Kbps AC3?? Geen idee).

De beste methode om zoveel mogelijk van je dvd te gebruiken met optimale bitrate heb ik als eens gepost.

Ik heb hem ook even op mijn site gezet voor de liefhebber.

http://www.hansdebijl.tk

Wel eens van DVD2oneX gehoord? Misschien een Tip? Ik gebruik het altijd. Geen kopzorgen om bitrates!

[quote:5f58d06b78="Rutger1981"]Als je DVDstudioPro1 gebruikt zit er in het pakket een .component die je bij quicktime kan installen. Daar kan je met de instelling schuiven en zien hoe groot je uiteindelijke bestand wordt.

Wanneer je in DVDstudioPro 2 zit heb je de instelling dat hij het binnen een minimum en een maximum comprimeerd. Dan kan je ook gewoon het hele quicktime bestand erin zetten.

Van de tweede optie ben ik geen fan, omdat je een comprimeer stap extra hebt.
Het beste is vanuit FCP een M2V bestand te creeren.

succes[/quote:5f58d06b78]

Nou ben ik niet zo kapot van de kwaliteit van de Compressor encoding moet ik heel eerlijk zeggen, hoop rare artifacts en vaak loopt het geluid niet meer synch, ben blijer met de resultaten van DVD Studio Pro 2…Heb de encoding settings van DVD Studio Pro standaard op 7,5 Mbps staan.