DVD met regio 1 importeren naar hardeschijf

Ik heb meerdere regio 1 DVD's waar ik heel erg graag een back-up van wil maken, daar er na veelvuldig gebruik toch krassen op zijn gekomen waardoor het afspelen toch niet helemaal soepel meer gaat. Een back-up maken van Regio 2 DVD's is helemaal geen probleem, ik gebruik hiervoor meestal MacTheRipper. Echter als ik een Regio 1 DVD wil importeren naar mijn hardeschijf geeft hij een error melding over de CSS encoding. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Kan niet zonder mijn Mr. Show DVD’s!

gebruik het programma DVDBackup, die haalt de regio code eraf.

Ook die heb ik geprobeerd, maar krijg helaas nog steeds de zelfde melding.

heb je de meest recente versie van MactheRipper?

Overigens geloof ik dat CSS beveiliging en de regiocode andere beveiligingen zijn. Zou dan dus niets met elkaar te maken hebben. Ik heb het ook wel eens gehad met gekraste schijfjes, als ik een dvd van de videotheek de volgende dag wil kijken in plaats van de dag dat ik 'm in huis heb :wink:

Het heeft soms ook met de dvdbrander te maken. Ik dacht dat een eigengemaakte schijf gecrashed was. Ik kon er in ieder geval niets mee totdat een collega van mij hem gewoon afspeelde !

Zowel Mactheripper als DVDbackup halen de beveiligingscode uit de cache van Apple's DVDplayer, deze moet hem dus wel eerst kunnen lezen, anders kunnen ze dus ook de code niet uit de cache vissen...

Even een vraagje tussendoor: Ik krijg binnenkort een Powerbook met SD. Hoe maak ik deze regiovrij, als deze dat al niet is?

Alvast bedankt (en excuses voor de OT!).

Mmm, dus als ik het goed begrijp kan ik helemaal geen regio 1 DVD's importeren, omdat mijn interne iBook DVD speler ingesteld staat op regio 2?