DVD naar mov, m4p, dv, etc.

Hallo, ik heb een aantal DVD's welke ik graag zou willen omzetten naar een formaat die ik weer kan bewerken in iMovie. Tot nu toe nog geen goed programma gezien. Wie oh wie, heeft een goede tip voor mij. Groet, Mark

Lees dit even door... daar staat alles in... en welkom!

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Ik ga er vanuit dat je dan de map VIDEO_TS wilt omzetten naar .DV

Het mooiste programma (lees: meest effectief) dat je daarvoor kunt gebruiken is ffmpegX. Een goed tweede is VLC.

om dvd (vob) naar imovie te converteren gebruik ik mpeg streamclip, je hebt wel de mpeg2 codec van apple nodig (30 euro), maar het werkt als een speer zonder al te veel settings...

site–> www.alfanet.it/squared5

Allereerst van harte welkom Marconuss.

Deze vraag is niet nieuw, en heeft dus ook al een x aantal topics gehad. Ik denk dat je daar al je vragen kunt beantwoorden. Met de zoekfunctie kun je aardig wat topics terugvinden. Hoe je het beste uit de zoekfunctie kunt halen staat hier uitgelegd.

Maar om je vast op weg te helpen, staat hier een overzicht met topics die de zoekfunctie zo snel even kon vinden.

Succes !

( aangezien hier al vele topics over zijn, gaat deze dicht, je kunt als je nog vragen hebt, deze in 1 van de bestaande topics plaatsen. )