dvd op tv, via je iBook

Ik heb een ibook G4 en die wil ik graag op mijn tv aansluiten, zodat ik een dvd-tje kan kijken Ik heb de juiste kabeltjes gekocht en alles via een videoadapter(van apple) naar scart aangesloten. 8) Nou krijg ik wel m'n desktop op m'n tv, maar hij blijft zwartwit. welke instelling ik ook doe qua monitor resolutie of NTSC / PAL insteling, het blijft zwart wit. :evil: Wat doe ik verkeerd?

Kleurentelevisie kopen (excuus)

Toen ik een iBook had en datzelfde Apple kabeltje plugde ik hem in de gele video ingang op mijn TV. Ik gebruikte geen scartkabel. Maar misschien heeft jouw TV niet zo’n ingang.

Ik heb dezelfde problemen met mijn powerbook. Alleen met een tulpkabel werkt het bij mij in kleur.

M.

Het kan inderdaad een slechte scart zijn, of een slechte aansluiting of een knik in de kabel. Ik heb het namelijk ook gehad alleen was het toen dat ik de resolutie te hoog had staan, toen ik naar 800x600 ging was het geheel opgelost, dus maybe

succes in iedergeval

Heb tijden dvd's gekeken met mijn iBook voor de TV. Gewoon via de tulpaansluiting op het toestel. Gaat prima. Zelf dvd op VHS zetten ging prima. Konden opa en oma ook de dvd (imovie>idvd) van hun kleinkinderen zien. Er zijn verloopstukken voor weinig te krijgen bij de betere electronicawinkel. Maar let wel op dat je er een aanschaft met zowel in als uit (schakelaartje) Ik weet niet precies waarom maar daarmee lukte het me wel om dvd op een oude tv af te spelen.

Succes

Henk

Ik heb geen S-video kabel genomen. Op onze eigen tv's (beide ouder dan 8 jaar) geeft de beeld wel goed in kleur weer, maar dan gaat het over op zwart wit zodra ik een spel opstart zoals Tony Hawk skater. Heel vreemd. Nou, op de tv van iemand anders deed het perfect, in kleur en zo. 50Hz of veranderen in 60 HZ in systeemvoorkeuren/beeldschermen kan ook helpen.

Hallo allemaal,

Als er op de tv alleen een scart aansluiting zit zou je zo’n verloop als ik aangaf kunnen gebruiken. Ik meen dat daar ook een gaatje voor svhs op zit. Wij hebben een oud beestje uit '85 van die gevaarlijke Philips-serie waar spontaan brand door uit kan breken. (inmiddels verholpen).
Als er een tulp aansluiting op zit (geel-wit-rood) is het probleem opgelost met het originele applekabeltje.
Ik heb indertijd wel wat moeten rommelen met de resolutie. Het is noooit zo mooi als met een gewone dvd-speler maar dat is geen item in deze discussie geloof ik.

Niet echt een bijdrage maar onderzoek en behoud het goede.

Gegroet!

Henk

Hallo allemaal,

Als er op de tv alleen een scart aansluiting zit zou je zo’n verloop als ik aangaf kunnen gebruiken. Ik meen dat daar ook een gaatje voor svhs op zit. Wij hebben een oud beestje uit '85 van die gevaarlijke Philips-serie waar spontaan brand door uit kan breken. (inmiddels verholpen).
Als er een tulp aansluiting op zit (geel-wit-rood) is het probleem opgelost met het originele applekabeltje.
Ik heb indertijd wel wat moeten rommelen met de resolutie. Het is noooit zo mooi als met een gewone dvd-speler maar dat is geen item in deze discussie geloof ik.

Niet echt een bijdrage maar onderzoek en behoud het goede.

Gegroet!

Henk

Ik had het dus ook! En via de gele stekker kwam er wel gewoon kleur op mn tv tevoorschijn! Bizar... Zal wel aan de svhs-kabel liggen dan. Anyway, nu nog op zoek naar een lange "gewone" audio/tv kabel.

zwart-wit betekend dat je TV geen s-video ondersteund!

dit klopt helemaal! Ik heb een gewone tulip kabel er op aangesloten en nu zie ik alle kleuren van de regenboog! bedankt voor de reacties :mrgreen:

had ik dus ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15406

heb het nog steeds maar als ik hem gewoon met een (goude) tulip aansluit komt hij soms zwart wit maar als ik dan ff in de contacten blaas (jaja… een echte profesionele oplossing) doet hij het weer in kleur…

ik moet trouwens wel eeen goude tulip hebben (goudkleurig contactje), want met de zilveren doet hij het zeker alleen in zwartwit…

Het draait hier trouwens allemaal rond een oude Akai tv… als ik em bij m’n ouders op een nieuwe philips aansluit zijn er geen problemen… maar als ik hem weer op mijn honderd hertz siemens tv aansluit krijg ik helemaal geen beeld… terwijl als ik hem via mijn pc (jaja… zo’n vieze windows machine) met ati radeon 9700 aansluit doet hij het wel weer op die siemens tv…

nouja… 1 ding is zeker… het werkt dus niet altijd even best…