DVD plakkers

Ik zoek een goede maniet om kwalitatief redelijk goede DVD beplakkingen te maken.

Niet doen ! Stickers op je DVD maken je schijfje er alleen slechter op.

Ding kan los gaan zitten en storingen geven en bovendien is een DVD veel gevoeliger.

Frans

Heb je dan een andere oplossing ????

Niet doen, of een printer kopen die direct op printable DVD's kan printen. Zoals de Epson R200

Gewoon een speciale cd/dvd viltstift gebruiken. Minder mooi, maar wel beter voor het schijfje.

Iemand ervaring met printers die DVD's bedrukken, is de kwaliteit wel een beetje OK ???

Ik heb ervaring met stickers plakken.( Ik doe het met al men CD/DVD's) Ik heb nog nooit problemen hiermee gehad. En ik raad het je het zeker aan. Ik gebruik die van Data Becker ( weet nu niet direct welke nummer, maar kan het wel opzoeken) en je hebt hiervoor geen extra tool nodig ofzo. Echt gemakkelijk, snel, proper, handig...

@susanne : Welk gevaar bestaat er dan voor het schijfje?

Ik kan er in ieder geval niets verkeerd over zeggen.

Ik gebruik printable DVD's (Princo, in Duitsland gekocht) en heb een Epson 300. Ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de printjes. Stukken beter dan een DVD label. Let wel: als je een label op een DVD wilt plakken moet je een hele dunne label nemen, anders kun je problemen krijgen in de DVD's van de PowerBook, die zijn nl. nogal dun/laag. Het nadeel van zo'n dunne label is dat 'ie doorschijnt en de strepen en merk van de oorspronkelijke DVD zichtbaar blijft. Dit was voor mij reden om op printable DVD's over te gaan.

Ik weet niet of je veel wilt gaan bedrukken, maar mijn R300 moest na 80 DVD’s weer terug: hij ‘slikte’ de DVD’s niet meer. Of ik gewoon botte pech had of het is een fabrieksfout kan ik nog niet zeggen, ik krijg binnenkort een nieuw exemplaar.

Wel, ik denk dat ik er toch redelijk wat zal moeten drukken Maar de kwaliteit zou wel heel goed moeten zijn. Daar het meestal DVD's zijn van videoprojecten die ik gemaakt heb