DVD Player.app los installeren?

Hallo forummers,

Ik heb sinds vandaag een Pioneer DVDbrander in mijn G4 ingebouwd. Alles lijkt zonder kunstgrepen te werken, zelfs iDVD herkent de drive, maar ik kan het wegens gebrek aan DVD-R schijfjes nog niet echt uitproberen.

Ik heb wel een paar films op DVD, maar nou blijkt dat er geen DVD player programmaatje op mijn G4 is geinstalleerd. Hoe kom ik daar nu achteraf aan? Als ik de Panther installatie CD erin stop om daarvanaf alleen de player te installeren, krijg ik de melding dat ik met die installer niets kan omdat er al een nieuwere versie van het OS op mijn schijf staat. Dat klopt ook wel want ik draai 1.3.3

Hoe krijg ik nu alsnog een DVD afspelertje geinstalleerd?

ππ

Als je handig bent in de terminal en unix. Kun je van je originele installatie CD in de map .images het installatie programma van de DVD speler copyeren. met cp.

er zitten verborgen bestanden op installatie cd die je wel in unix kan zien en niet in aqua.

benodigde commando’s (denk ik)

ls - voor lijst met van de directorie (zeg maar de dir van dos :innocent: )
cd - voor change directorie

cp - voor copy, hiermee kopieer je het installatiebestand naar een directorie op de harde schijf.

dubbel klikken op het bestandje (in aqua) en installeren maar.

##

Ik heb net de losse app van Bart ge dl'd maar ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat van de commandline optie. Ik zal het morgen allebei even proberen. Ik kan nu niet meer bij mijn G4 want er liggen mensen in mijn kantoor te slapen...

Je kunt ook [url=http://www.charlessoft.com/]Pacifist[/url] gebruiken om de pakketten van je installatie cd's te openen en daar de DVD Player uit te vissen. Heeft gewoon een grafische interface en scheelt dus command-line-typen....

Op dit screenshot zie je hem al staan en kun je hem gewoon installeren vanuit Pacifist.

Ik heb de losse .app van Bart vanavond gekopieerd en die werkt prima. De commandline optie kreeg ik niet werkend want als ik:

cd Mac OS X Update Disc

intik, krijg ik de melding:

Too many arguments (of woorden van die strekking)

Van Pacifist had ik al gehoord, maar die kon ik zo snel niet terugvinden, ga ik wel even downloaden zo want dat lijkt me toch wel het handigst als ik weer zoiets moet doen…

Bedankt voor de hulp anyway, ik ga nu een filmpje kijken.
:stuck_out_tongue: