DVD-player en 5.1

Ik vroeg me af of DVD-splerer op de mac ook ondersteuning biedt voor 5.1 DVD's.

En kan ik via de optiche output dan 5.1 surround sound naar mijn versterker sturen?

Bvd

Eh.... hoe kan een 19 jarige knul zulke dure computers betalen? Of loop ik gewoon achter en verdienen scholieren gewoon 20K+ euro's per jaar? :?

of op de zaak of de mama en papa ;-)

Ik ben gewoon slim met geld en ik woon nog thuis.

maar weet iemand het antwoord op mijn vraag?

Je kunt het digitale signaal aan een versterker voeren met een Dolby Digital decoder. Die maakt er dan keurig 5+1 kanalen geluid van. Apple heeft daar een kabel voor. Met een beetje mazzel en een versterker met DTS decoder kun je dat ook verwerken. Intern mixet de mac het gewoon naar 2 kanalen stereo. Via je hoofdtelefoonaansluiting krijg je dat signaal.

[quote:81521b09fe="Quad"]Ik ben gewoon slim met geld en ik woon nog thuis. [/quote:81521b09fe] :o :o Ik mag hopen dat de je gepland hebt om op korte termijn bakken met geld te gaan verdienen met je profi speeltjes. Anders zou ik het geld toch lekker in vakanties oid pompen.

Wat een bullshit allemaal. laat die jongen lekker met zijn nieuwe speeltje spelen. Via de optische uitgang heb je voor zover ik weet inderdaad 5.1-geluid.

Gewoon een optische kabel (Toslink-kabel) (niet van Apple maar van Mediamarkt ofzo, want veel goedkoper) aan je Home-cinema hangen en het werkt denk ik wel!

Heeft een powerbook een standaard toslink aansluiting dan? Die G5 wel, maar die heeft ie nog niet blijkbaar. Oeps, hij heeft de 15 inch. Die heeft geen digitaal-uit. Inderdaad gewoon een standaard Toslinkje voor je toekomstige G5 dan maar. En doe maar bij een andere winkel dan de Mediamarkt. Jemig wat hebben die een gedrocht gebouwd hier in Eindhoven.

nieuwe pb heeft wel digitaal uit de oude niet...