DVD programma's - DVD studio Pro, iDVD en .....?

Op dit moment werk ik met DVD studio pro, eigenlijk uit pure noodzaak omdat met mijn DVD brander van EzQuest geen iDVD kan gebruiken. Ik heb deze Brander gekocht omdat ik hem op een Powerbook G4 en op een Tower G4 wil aanluiten.

Nu wil het natuurlijk wel eens voorkomen dat je even snel een home dvd'tje wilt maken voor vrienden ofzo. Dus ben ik nu al zo'n 3 maanden aan het zoeken naar een oplossing zodat ik niet telkens DVD studio pro hof te gebruiken.

De DVD enabler van OWC kun je niet meer krijgen dus iDVD kan ook al niet meer, dan is er Sonic Fusion een heel duur programma wat eigenlijk nog lastiger is de DVD Studio pro. Virtual PC kan nog geen firewire emuleren dus dat is ook al uitgesloten (of iemand moet hiervoor een oplossing hebben gevonden)

Nou komt het weet iemand of er een programma is waar ik het zelfde als iDVD een simpel dvd'tje kan maken?

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Er is een tooltje dat op internet rond zwerft waarmee je iDVD toch kan gebruiken zonder Superdrive, misschien kan je het dan exporteren ofzo en alsnog branden met DVD Studio Pro

Je kunt ook de superdrive inbouwen in de G4. Simpel, snel en iDVD werkt weer. De hack voor iDVD zwerft trouwens nog rond op Internet. Even goed zoeken. Dan kun je hem extern gebruiken.

Thanks, maar om nou die superdrive uit die prachtige kast te halen EzQuest en dan niet meer kunnen gebruiken op de powerbook is ook niks.

En inderdaad er zijn twee programma's op het internet 1) DVD Enabler, 2) No Superdrive Patch. Met de tweede kun je alleen idvd openen maar niet meer branden. En dan heb je eigenlijk de oplossing DVD Enabler maar deze heeft Apple al geblokkeerd en bijna een rechtzaak aangespannen tegen OWC. Apple wil gewoon niet dat andere drive's met iDVD kunnen werken.

Dus die opties heb ik al geprobeert, maar zijn er ook andere programma's?? Ondertussen begin ik DVD studio Pro onder de knieën te krijgen, ik vond het een duur programma maar begin het telkens leuker te vinden.

Is het trouwens een idee om na de Photoshop cursus een DVD Studio pro workshop te doen.

Ik weet niet of daar wel genoeg belangstelling voor is. Aan het aantal vragen EN antwoorden over DVD SP te oordelen, werken er maar weinig mensen mee. Ik ben er zelf nogal bedreven in. Voor mij hoeft het dus niet echt. Mochten er vragen zijn, dan lees ik het wel.

??? Ik kan in Jaguar geen ondertiteling krijgen wat anders in 9.22 wel het gevak was weet hier iemand raad mee.

JJmac

JJmac: wees eens duidelijk. Waarméé kun je geen ondertitels krijgen? DVD speler, DVD SP, Subtitle Editor of wat? Zo kan ik je niet helpen.

;) Ik had een paar films en onder Jaguar kreeg ik het niet voormekaar om een ondertitel te krijgen, ik heb volgens mij alle voorkeuren ingesteld, in 9.22 was alles nog goed, ik draai met een imac400dv se

JJmac

JJmac: Ik begrijp dat je een DVD wilt afspelen in het programma DVD-speler? Je kunt bij de voorkeuren aangeven dat de ondertitels aan moeten en een taal kiezen. Maar ook door de afstandsbediening open te klappen en op het knopje ondertitels --- te klikken, kun je de ondertitels aan en uit zetten en een taal kiezen. Bij jou staat er ondertiteling uit. Wedden?

??? Steve, Juist, maar als ik op de knopjes druk zegt het dit is niet toegestaan :angry: Of doe ik of vergeet ik iets.

JJmac

Is pas toegestaan als de DVD film ook echt speelt. Niet in een intromenu o.i.d. Dan krijg je de melding niet toegestaan.

:D :D :D Steve,

Bedankt :wink:

JJmac