DVD+R en Cube??

Ik heb al heel veel draadjes gezien over DVD+R, maar mijn probleem niet kunnen vinden. Waarom kan ik in mijn Cube geen DVD+R afspelen, terwijl dit geen probleem is op mijn G5?? Allebei draaien op 10.3.3, dus volgens info zou Apple in 10.3 DVD+ ondersteunen. Toch, als ik een +R in mijn Cube stop, gooit hij hem er zelf net zo hard weer uit? Hoe is dit op te lossen of is hier niks aan te doen? [quote:ed467692d3]MATSHITADVD-ROM SR-8186:

Model: MATSHITADVD-ROM SR-8186
Revisie: Y213
Serienummer:
Schijftype: CD-ROM/DVD-ROM
Verwijderbare media: Ja
Externe eenheid: Nee
Protocol: ATAPI
Eenheidnummer: 1
Sockettype: Intern[/quote:ed467692d3]

je DVD speler moet natuurlijk wel +r aankunnen,.. en veel oude DVD spelers kunnen dat niet.

Jebs, hiervoor ban je beter met de -R versie :lol:

Apple rules :wink:

Hmmm, balen. Hier is dus niks aan te doen, behalve een nieuwe drive te halen? :cry:

[quote:e795cd1378="cubizer"]Hmmm, balen. Hier is dus niks aan te doen, behalve een nieuwe drive te halen? :cry:[/quote:e795cd1378]

Inderdaad. Mijn oplossing was (ik had toch een (externe) DVD schrijver nodig) om voor mijn Cube thuis (en ik ben nog steeds zo gelukkig met mijn cube – het enige probleem is dat ik onder OSX geen ‘Driver’ meer kan spelen…) een LaCie firewire doos aan te schaffen, met een Pioneer 106D loopwerk.

henk

hey gasten

mijn cube kan dat wel volgens mij, ik heb dezelfde drive alleen revisie F

greetzz