DVD-R leesprobleem in dvdspeler

Vakantie DVD-projectje gemaakt in DVD Studio Pro, daarna via Toast weggeschreven. De film duurt totaal 71 minuten en is in twee delen als MPEG-2 in DVD Studio Pro geimporteerd. Na het branden afspelen op mijn JVC dvd-speler en hij draait super alleen aan het einde van deel één (na ±30 min) gaat het beeld en geluid haperen en deel twee is ook niet om aan te zien. Bitrate is 4,5 Mbps (niet al te hoog toch?). Op mijn mac geeft het VOB bestand geen haperingen.

Weet iemand raad???

O ja, DVD-R is van het merk Sentinel en gebrand met een Firewire LA Cie.

Ik heb niet echt een raad, behalve dat je misschien beter DVD+R kan gebruiken. Ik heb zelf wel problemen gehad met DVD-R zowel op me Mac als op me DVDspeler. DVD+R daartegen gaat tot nu nog steeds prima!

Ik werk erg vaak met DVD SP. En haperingen heb ik alleen in het prille begin gehad (soms) bij een te hoge bitrate (> 8Mbps)) met daarbij AIFF geluid. Ik heb toen met APack het geluid gecomprimeerd (192k). Daarna geen problemen meer gehad. Je moet uiteraard wel goede DVD's gebruiken. Ik heb geen ervaringen met Sentinel. Maar probeer eens Pioneer, Apple of Maxell. En brand eens op een lage snelheid. -R heeft qua compatibiliteit, ondanks de mediahype, de beste resultaten. Omdat de VOB file op zich goed speelt, kan het daar niet aan liggen. Dus: Goede plaatjes Geluid inpakken Lage brandsnelheid Mocht dit alles niet werken, dan zou ik eens serieus naar de brander (laten) kijken. SLC

Ik heb de oplossing gevonden, met de DVD-R was niets aan de hand. Het probleem lag aan mijn DVD-speler. Aangezien deze de gehele dag al audio-cd aan het spelen was, was ie enorm warm geworden. Mede omdat de tussenruimte met de reciever/versterker te klein was. De DVD-speler was dus oververhit, want toen ik het gisteren nogmaals probeerde liep de DVD-R vloeiend.

Joepieeeeeee…