DVD-R of DVD+R?

Wie kan mij zeggen of ik voor mijn iMac een DVD-R of een DVD+R moet gebruiken bij het schrijven.

En heeft een van deze twee nog enkele invloed op het afspelen op een willekeurige DVD speler?

DVD-R. Apple ondersteunt (nog) geen DVD+R.

Dank voor dit snelle antwoord!!

In principe wordt DVD-r op wat meer spelers (vooral de iets oudere) geaccepteerd dan DVD+r

[quote:1061ef0ead="KarelWillem"]In principe wordt DVD-r op wat meer spelers (vooral de iets oudere) geaccepteerd dan DVD+r[/quote:1061ef0ead]

Maar DVD+R schijfjes zijn goedkoper en veel gemakkelijker te krijgen. En in Utrecht kon ik maar één winkel vinden die DVD-RW verkoopt. Het is allemaal + wat de klok slaat (zal wel door die huiskamerrecorders van Philips komen).

[quote:6a29c4f91f="Richard Kruizinga"][quote:6a29c4f91f="KarelWillem"]In principe wordt DVD-r op wat meer spelers (vooral de iets oudere) geaccepteerd dan DVD+r[/quote:6a29c4f91f]

Maar DVD+R schijfjes zijn goedkoper en veel gemakkelijker te krijgen. En in Utrecht kon ik maar één winkel vinden die DVD-RW verkoopt. Het is allemaal + wat de klok slaat (zal wel door die huiskamerrecorders van Philips komen).[/quote:6a29c4f91f]

Ik heb vaak grote aantallen (en ook doosjes) nodig. Geen enkel probleem hoor. Kosten ongeveer 1 euro ex. Te printen met een inkjet printer. Bij o.a. dvdrshop.nl Dat soort dingen moet je gewoon via Internet kopen.