DVD+R/+RW op een iMAc 17" met SONY Superdrive

Hallo,

Ik heb dus een 17" iMac 1Ghz met een Sony superdrive die zowel + als - media aankan. Helaas heeft Apple de firmware van die drive aangepast (Apple 13b) zodat + media niet ondersteund worden. Weet iemand een mogelijkheid om + media toch te kunnen gebruiken (via een firmware flash of zo). Dit omdat mij opvalt dat - media moeilijker verkrijgbaar worden hier. -RW al helemaal.

Ah dit is een interessante vraag daar ik binnen kort ook zo en iMac kan kopen (2de hands)

Installeer OSX 10.3.3 en je bent er al.

DVD+R (W) kon je al branden met 10.3.2… Met de laatste update kun je ze ook lezen.

Da’s lekker

ik heb 10.3.3 maar ik kan nog steeds geen DVD+RW gebruiken (Verbatim). De finder accepteert hem niet en Toast geeft errors.

[quote:18a459e82c=“Hans de Bijl”]Installeer OSX 10.3.3 en je bent er al.

DVD+R (W) kon je al branden met 10.3.2… Met de laatste update kun je ze ook lezen.

Da’s lekker[/quote:18a459e82c]

[quote:126eba35f1="moow"]ik heb 10.3.3 maar ik kan nog steeds geen DVD+RW gebruiken (Verbatim). De finder accepteert hem niet en Toast geeft errors.

[quote:126eba35f1=“Hans de Bijl”]Installeer OSX 10.3.3 en je bent er al.

Da’s lekker[/quote:126eba35f1][/quote:126eba35f1]

Ik heb hetzelfde probleem op mijn imac 15” flatscreen.Kan geen DVD+R branden
Ik ben er dan ook nog niet uit of het sowieso wel kan.

Kunnen mensen die een mac hebben met een Sony DVD RW DW-U10A drive en die wel + media kunnen gebruiken (+R en +RW) aangeven welke firmware ze hebben (via System Profiler op te vragen)??? De mijne heeft dus A13b dat blijkbaar de + media disabled heeft :-(.

De enige manier om het op te lossen is denk ik de firmware van de drive te flashen met die van een eenzelfde drive die wel + media aankan. Maar hoe?

Ik vind het behoorlijk klote als ik straks alleen maar + media kan kopen (zie ik overal hier)

[quote:bd2f11931a=“SoSuMe”][quote:bd2f11931a=“moow”]ik heb 10.3.3 maar ik kan nog steeds geen DVD+RW gebruiken (Verbatim). De finder accepteert hem niet en Toast geeft errors.

[quote:bd2f11931a=“Hans de Bijl”]Installeer OSX 10.3.3 en je bent er al.

Da’s lekker[/quote:bd2f11931a][/quote:bd2f11931a]

Ik heb hetzelfde probleem op mijn imac 15” flatscreen.Kan geen DVD+R branden
Ik ben er dan ook nog niet uit of het sowieso wel kan.[/quote:bd2f11931a]

net gelezen dat de 1.25 Ghz iMac wel + media kan schrijven/lezen. Kunnen eigenaars van deze mac even nagaan welke drive/firmware ze hebben???