DVD-R

Ik heb een tijdje gelden een dvd-r gekocht van Imation want de cd's waren altijd wel goed. Maar als ik deze in mijn iMac doe met superdrive dan ziet hij hem niet en komt ie er ook weer uit na een tijdje. Nou heb ik toen ook een dvd-rw gekocht ook van Imation en die doet 't wel gewoon, ook die dvd-r's van Apple en Fujifilm doen 't, wat is nou 't probleem? Zijn die schijven van Imation gewoon niet goed of was t toevallig alleen die ik net had.

Ik wil ook liever meerdere kopen maar weet niet welke dus als daarover nog iemand tips voor me heeft hoor ik 't graag.

Als je een vraag stelt die voor het beantwoorden kennis vereist van hardware, (wat voor Mac, wat voor type imation schijf en wat voor superdrive in dit geval) geef die info dan. Er zijn onderhand 3 verschillende merken 'superdrives' in gebruik bij Apple (Pioneer, Hitachi-LG, Sony) en verschillende brandsnelheden. Buiten dat geldt: Als je goede ervaringen met een bepaald merk en type hebt, blijf daar dan bij. En als je niet echt een 'grootverbruiker' bent, koop er niet meer dan een stuk of 5. Want ,afgezien van de 'oude' 1xspeed DVD-R's, wordt het alleen maar goedkoper. Waarom in dit geval de DVD-R niet gezien wordt is onmogelijk te beantwoorden zonder veel meer gegevens. Over wat goede DVD-R schijven zijn: gebruik de zoekfunctie. Hier zijn al meerdere posts over.

Heb ook een probleem met de schijfjes, ik weet niet of ik de goede gebruik, met m'n G4 dual met pioneer superdrive, heb ik mijn eerste DVD-R geschreven met IDVD3, een videomontage van 45 minuten. Deze speelt goed op m'n G4dual en m'n powerbook G3, maar als ik hem in m'n huiskamer DVD stop (samsung 909) krijg ik de melding "check disc" , waarschijnlijk is m'n toestel niet compatibel (ik zie hem ook niet in de apple lijst staan) ofwel ligt het aan mijn DVD-R's, ik gebruik Sony DMR47A en daar staat op DVD-R for data, mischien ligt hier de fout. Ik heb op vorige topics de lijst gezien en hieruit blijkt dat maxel de beste afspeelbaarheid geeft, nu ga ik dat eens proberen.

Tips natuurlijk welkom van iemand die hier een oplossing voor weet.

Groeten,
Stef.

[quote:b70f12d3a2="Jef"]Heb ook een probleem met de schijfjes, ik weet niet of ik de goede gebruik, met m'n G4 dual met pioneer superdrive, heb ik mijn eerste DVD-R geschreven met IDVD3, een videomontage van 45 minuten. Deze speelt goed op m'n G4dual en m'n powerbook G3, maar als ik hem in m'n huiskamer DVD stop (samsung 909) krijg ik de melding "check disc" , waarschijnlijk is m'n toestel niet compatibel (ik zie hem ook niet in de apple lijst staan) ofwel ligt het aan mijn DVD-R's, ik gebruik Sony DMR47A en daar staat op DVD-R for data, mischien ligt hier de fout. Ik heb op vorige topics de lijst gezien en hieruit blijkt dat maxel de beste afspeelbaarheid geeft, nu ga ik dat eens proberen.

Tips natuurlijk welkom van iemand die hier een oplossing voor weet.

Groeten,
Stef.[/quote:b70f12d3a2]

Het is altijd een rad van fortuin of zelf gebrande DVD-tjes werken op een consumenten player. Veel uitproberen… Heb zelf met name maxwell gebruikt in combinatie met een nieuwe Imac G4. Gecompileerd met DVD studio pro…

De berichten of deze Samsung zonder problemen DVD-R speelt, spreken elkaar tegen. http://www.betasptodvd.com/dvd-r.htm meldt dat het wel lukt. Bij dvdrhelp.com melden velen dat het niet werkt. Probeer wat andere merken (je kunt je bestaande DVD-R in Toast dupliceren)

Inderdaad, de samsung 909 staat in de lijst, maar ik heb nu een 2de dvd gemaakt op de originele apple dvd's en dit werkt ook niet, ik ga nu eens op verschillende dvd players bij vrienden proberen.

Groeten,
Stef.

En daar doen ze het wel; ben zelfs in een video winkel gaan testen en daar speelde de dvd op elke player, zal dus noodgedwongen mijn toestel waar ik zo tevreden van was moeten vervangen.

Groeten.