DVD-ram disks nog verkrijgbaar?

Sinds een paar weken heb ik een oude G4 (dual 500MHz) kado gekregen van mijn werk die is voorzien van een DVD-ram drive.

Uiteraard kun je hiermee DVD-films afspelen. Maar tevens zouden hiermee DVD-ram schijven gebrand moeten kunnen worden…

Zijn deze nog leverbaar? Of kan ik beter een fatsoenlijke DVD-brander aanschaffen?

Overigens kan deze G4 nog best mee… Op zijn tijd een keer een snellere processor erin hangen zou een hoop verbeteren! Ook daarvoor zijn tips en ervaringen zeer welkom.

Spec’s G4:

• Machine Name: Power Mac G4
  • Machine Model: PowerMac3,3
  • CPU Type: PowerPC G4 (2.9)
  • Number Of CPUs: 2
  • CPU Speed: 500 MHz
  • L2 Cache (per CPU): 1 MB
  • Memory: 640 MB
  • Bus Speed: 100 MHz

DVD-Ram's zijn nog te krijgen alleen zijn deze erg prijzig (denk tientallen euro's), bijv bij Apple Centre Centraal Station in Amsterdam kan je ze nog krijgen........Je kan dus beter een nieuwe DVD brander aan schaffen, uiteindelijk ben je veel goedkoper uit.

DVD’s kosten tegenwoordig echt niks meer, nog geen 50 cent per dvd

Kijk hier eens:

http://www.ddvd.info/nl/

Uitstekende webwinkel, tegen een scherpe prijs. DVD-RAM disks zijn overigens nog volop te krijgen, zeker omdat Panasonic en JVC DVD-recorders voor de TV verkopen, die compatible zijn met DVD-RAM.

Mijn ervaringen met DVD-RAM zijn perfect. DVD-r/+r maken over het algemeen meer fouten en zijn met editen minder flexibel. Houden die drive dus!

Hankie

Uit eigen ervaring weet ik, dat DVD-RAM disks in Duitsland aanzienlijk goedkoper zijn. Zelfs de adviesprijs van Panasonic scheelt al stukken. Wat te denken van drie stuks 9,4 GB voor € 19,95?

Het beste is die DVD-RAM drive vervangen, het liefst met een moderne DVD brander. Als je het ding toch wilt behouden denk er dan aan dat ie niet meer dan 4,7 GB aankan.

Het beste is die DVD-RAM drive vervangen, het liefst met een moderne DVD brander. Als je het ding toch wilt behouden denk er dan aan dat ie niet meer dan 4,7 GB aankan.

Ik ga ervan uit dat het een DVD_RAM drive is die zonder case discs werkt.

www.videoexperience.nl

Die heeft er 50 voor 100 euro (Maxell). (maar weet niet of daar wel of niet heffing bijzit).
Verder is DVD-RAM echt veel beter dan -r enof +r. (DVD-RAM is het formaat dat ook professioneel wordt gebruikt voor sound recording etc.)

En de media markt heeft ze ook die vraagt er 6 euro per stuk voor maar dan krijg je d’r wel een jewel case bij.

En tientallen euro’s die hierboven wordt geroepen is echt onzin… Zeg dan niks als je het niet weet…

[quote:99feb8444d]Ik ga ervan uit dat het een DVD_RAM drive is die zonder case discs werkt.[/quote:99feb8444d]

kan met en zonder case discs

hmmm, twijfelgevalletje wat te doen… ga sowieso een keer een dvd-ram-schijfje kopen en volschrijven, al, vrees ik dat de schrijfsnelheid niet echt meer van deze tijd zal zijn…

Zijn dvd-ram discs ook leesbaar in een pc?

Blijft toch altijd weer leuk aanrommelen met wat oudere macs!!

Met mijn nieuwe speeltje een Panasonic DVD recorder met harddisk kan je ook RAM disks gebruiken, ze zijn veel flexibeler dan de normale DVD recordables, werkt als een harddisk, edit en de timeslipfunctie werken ook als je direct op de RAM disk opneemt. Je kan RAM-disks gebruiken op de PC mits je er een geschikte recorder/player in hebt zitten die RAM ondersteunt. :) De 5 MAXELL DVD-RAM disks die ik heb gekocht waren 4 euro per stuk.

Als je graag DVD en DVD-RAM wilt kunnen gebruiken zou ik gewoon een NEC [url=http://www.nec.co.uk/ND4570.aspx]4570[/url] of [url=http://www.nec.co.uk/ND4571.aspx]4571[/url] kopen. Kost maar 50 Euro en dan heb je beide.